Gå til innhold

BK: Skarven i Tromsø

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann. Herlige skarver her!

Mer edruelige enn de som sitter på Skarven og formodentlig :!:

Mye fine detaljer må jeg si.

Det jeg har å utsette på bildet må være at jeg syns muligens det er en smule for kald hvitbalanse her, mye blått.

Og jeg savner mer luft i toppen, blir litt trangt over den øverste vingetørkeren.

Bildet virker litt høyretungt også, mulig det er litt skakt?

Ellers et fint vinterøyeblikk med herlige fugler :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg tror Larsenio er inne på noe når det gjelder fargebalansen.

Men det er et interessant bilde når en begynner å studere det. En ting er skarvene, men selve brygge konstruksjonen bekymrer meg - er det meningen at vi skal gå utpå der ?

Da tar jeg meg heller en pils på Skarven. ;)

Lenke til kommentar

Mye positivt å si om dette bildet av skarv i et visuelt spennende miljø. Fint lys, som du tar godt vare på, bra komposisjon osv.

Allikevel så vekker det lite følelser og engasjement i meg. Grunnen er at jeg savner at det skjer noe på det sosiale planet. Ingen tegn på at fuglene har kontakt med hverandre, eller med fotografen. Det gjør at bildet blir et dødt tåblå.

At jeg er såpass negativ til tross for det posisitve, henger kanskje en del sammen med ordspillet i tittelen, den gir et løfte om noe sosialt som bildet ikke innfrir.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Takk for bra kommentarer!

Fargetemperatur er holdt kaldt med vilje. Sansynligvis har jeg (ubevisst)gjort det slik fordi det var veldig lav temperatur denne dagen.

fototim synes jeg har et bra poeng som jeg ikke hadde tenkt på. Jeg var på location en liten stund, og skarvene er overaskende lite sosiale :hmm: , De stort sett bare sitter der. Så analogi med utestedet Skarven finnes ikke.

Lenke til kommentar

fototim synes jeg har et bra poeng som jeg ikke hadde tenkt på. Jeg var på location en liten stund, og skarvene er overaskende lite sosiale :hmm: , De stort sett bare sitter der. Så analogi med utestedet Skarven finnes ikke.

Utprega sosiale dyr er de ikke. Men de kan i likhet med de fleste fugler være sosiale.

Jeg tipper disse bare er gode og mette, og sitter og henger litt mens de nyter den følelsen.

Så om du hadde gitt deg litt mer tid, er det store sjanser for at du ville fått noe mer sosialt på brikka.

Fuglefoto handler ofte mye om det, å vente på det interesante øyeblikket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...