emero Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Noen andre som har problemer med dette kortet? Nå har jeg hatt blåskjerm på blåskjerm på atter blåskjerm, og i kveld fant den plutselig ut at BIOS skal bestemme instillingene selv, forutsatt at de ikke er de jeg vil ha, og iallefall ikke noe som gjør at maskinen kjører. Den presterer til og med å fryse I BIOS! Jeg blir gal! Nå bare piper den lange pip om og om igjen under oppstart, og nekter å initialisere noe som helst. Er det et møkkakort, eller bør jeg ta sjangsen på å sende det tilbake til Komplett? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Har du oppdatert BIOS? Har du prøvd å boote med bare 1 RAM brikke? Resette Cmos? Sjekket alle kontakter? Har du sjekket manualen etter hva pipesignalet betyr? Har du sjekket feilkoden du får under blåskjerm? Lenke til kommentar
emero Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 Har du oppdatert BIOS? - ikke mulig, da den ikke booter langt nok. Har du prøvd å boote med bare 1 RAM brikke? - Jepp, og ram brikkene mine er nettopp kommet fra komplett testet med null feil på. Resette Cmos? - Selvfølgelig Sjekket alle kontakter? - 100 ganger... Har du sjekket manualen etter hva pipesignalet betyr? - Finner ikke manualen Har du sjekket feilkoden du får under blåskjerm? - Forskjellig melding hver gang Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Nå har det seg slik at du er nok en av mange som har havnet i nForce helvetet. Disse hovedkortene har ett veldig dårlig rykte, og har en stygg tendens til å svikte når de selv vil. Eneste igjen du kan forsøke men jeg tviler på at vil funke er å oppdatere BIOSen og se om det hjelper. Grunnen til at disse hovedkortene svikter er at Nvidia var billige under produksjonen av brikkene og at selve designet med brikkesettet er helt på trynet uten skikkelig testing. Har selv ett 780i men jeg er bare glad at dette ikke er min hovedmaskin, makan til kranglefant skal man lete lenge etter. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 om man syntes 700 serien er ustabil skal man bare holde munn 500 serien var helt forferdelig, hadde sikkert 10 returer på den dritten, og 600 serien var bare marginalt bedre (med unntak av ASUS 650i) Lenke til kommentar
emero Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 ...burde egentlig butte til crossfire, skjønner jeg Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 CrossFire er bare en bonus, Intel har bedre brikkesett generelt sett. Kjører du i7 og betaler SLi skatten så får du både stabilitet og SLi i samme pakken, noe du ikke får på 775 plattformen, om du ikke kjører med hackede drivere da. http://xdevs.com/e107_plugins/content/content.php?content.30 Så du kan nabbe til deg SLi med Intel også nå da om du er villig til å prøve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå