Gå til innhold

Iphone og Moobi( Netcom )

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk min iphone knust ( skjermen ble helt knust ) for noen uker siden. Har levert den på reperasjon og får dekket gjennom forsikringen.

Men spm mitt var om sannsynligheten er stor for at man får ny mobil? Siden jeg har hørt at apple gir heller ut en ny tlf enn å reparere.

Og er det mulighet for å kunne velge en annen mobil isteden for iphone? Bør jo kunne gjøre det, siden det er forsikring sak.

Mobilen ble kjøpt gjennom netcom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynligheten er stor for at du får en såkalt "swap-enhet". Dette er kun telefonen, uten ekstrautstyret som du antakeligvis fortsatt har, og telefonen kan allerede være en annens brukte telefon som er reparert (så du slipper å vente på at din egen telefon blir reparert).

Det er med andre ord stor sannsynlighet for at butikken/Netcom ikke ønsker å bytte inn denne i en flunkende ny telefon av et annet merke, da de blir sittende med en telefon hvor i det minste ekstrautstyret, og kanskje til og med selve telefonen, er brukt. De får med andre ord ikke solgt den.

En annen ting er at jeg vet ikke om det er mulig å legge ut disse swap-telefonene til ordinært salg.

Men det har jo aldri skadet å spørre :)

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei,

Kom til denne tråden etter litt søking, jeg lurer på:

Hva slags forsikring dekker denne type skade? Jeg har ikke egen mobiltelefonforsikring, men har innbo- og reiseforsikring, men lurer på om noen av de dekker knust mobil? Og hvordan går man ev frem? Det er en Iphone, knust mot brostein i Trondheim Sentrum - er det slik at reiseforsikring dekker alt utenfor hjemmet? (Har Europeiske gjennom IF.)

På forhånd takk for hjelp / råd

^sinus

Lenke til kommentar

Det varierer veldig fra forsikring til forsikring.

Noen reiseforsikringer krever at en annen har vært involvert i ulykken (slått mobilen ut av hånden din eller lignende), mens andre har andre krav. I tillegg bør du sjekke egenandelen, for den kan i verste fall være så høy at det ikke lønner seg.

Gjenstandsforsikring, enten tegnet gjennom forsikringsselskap eller gjennom forhandler, skal dekke alle slike skader, uansett hvem som er skyld i det eller hvordan det har skjedd. Noen slike forsikringer fra forsikringsselskap har ganske høye egenandeler, mens forsikringer gjennom forhandler stort sett verken har egenandeler eller verdiavskrivning... også slipper du å kontakte forsikringsselskapet selv.

Men det forutsetter selvsagt at forsikringen ble tegnet før skaden oppsto.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...