Gå til innhold

DVD film til mp3

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en del undervisnings DVDer fra ett seminar jeg var på da det ikke var audio CDer å få. Tenkte det skulle bli en smal sak å hente ut lydfilen av filmene slik at jeg kunne høre undervisningen på jobb (jobber i hjernedød industri hvor hue kan brukes til andre ting enn jobb). Men dette var ett problem større enn forventet. Trenger derfor tips om ett enkelt program som henter ut og lagrer lydfilen for meg.

Noen tips?

Har forsøkt med NERO9 uten å finne veien... :(

Om programmet er til gratis nedlastning OG bruk hadde det vært en fordel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri gjort det før, men jeg vet om fire muligheter:

1. Alle de flotte progammene som jeg ikke har hørt om.

(ikke en fleip, jeg prøver bare å si at jeg ikke kjenner til alle programmer som finnes der ute)

2. Rippe filmen til MKV eller AVI, også hente mp3 filen derrifra. Det tar ca 3timer og inkluderer to programmer

3. Bruke 150-250 kroner og kjøpe et programm som gjør alt på 123. De finner du lett ved å google f.eks DVD to MP3.

4. Bruk punkt tre, men kjør pirat. Dette vil jeg ikke anbefale for det er mye virus å få hvis du ikke vet hvor du skal lete.

Si i fra hvis du vil høre mer om punkt 2.

Punkt 4 hjelper jeg deg ikke med så du trenger ikke å sende meg en PM:)

Lenke til kommentar

Mener Handbreak skal kunne hente ut lyden og lagre denne som Mp3 o.l. Hvis ikke kan du rippe DVDen med Handbreak og sette på latterlig lav videokvalitet (men god lydkvalitet på Mp3-lydsteamen) slik at det bare tar noen minutter å enkode. Så bruker du VirtualDub til å lagre lyden i MKV-fila du laget med Handbreak som Mp3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...