Brodet Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Hei, har hatt pcen i over et år nå tenker jeg. Alltid hatt problemer med vifta. Den går kraftig i 3 sek, så av i 1 sek og så tilbake og durer. Lest litt rundt og sett hadde mange har problemet. Men nå i det siste har jeg fått kraftige lagg spikes, på 5-10 sekunder. Noe som er ekstremt irriterende når jeg gamer cod. Funker perfekt ellers. Men når de kommer hvert 5 min er det forbanna irriterende. Så jeg har lest at jeg bør uppdate bios for å ordne viftene. Regner med at det er over oppheting som er problemet, ettersom pcen blir varm som F og plutselig tar en lagg spike når jeg gamer. Så kan noen her hjelpe meg å uppdate BIOS? Lurer på hvordan jeg gjør det, hvor jeg finner update og hvis andre har løsningen på mitt problem. Er det vanlig å ha slike lagg spikes? Kan overleve vifta, men dette er sykt. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Har du målt temp på maskina? Kan hende det er nok å åpne den for å blåse støv Lenke til kommentar
Brodet Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Nei, det er et vanlig problem med 7730G. Skal nok mer til! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Slet litt med viftebråk på min 5930g. Her var grunnen at halve utblåsningen var tett, noe som førte til at GPU ble veldig varm (over 100*c) og vifta gikk mer for å kompensere. Ellers var mange av skruene til vifta svært løse Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Hvis det har fungert fint før er det unødvendig å oppdatere BIOS. Det er også en litt vrien operasjon, som kan føre til mye tull. Jeg setter mine penger på støv. Trykkluft på boks koster vel 50 kroner hos Staples, og det bør kunne fikse mye. Lenke til kommentar
Brodet Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Ta deg et lite søk på 7730G og du finner du at det er et problem med vifta. Folk har prøvd alt mulig rart, og for noen funker det å uppdate BIOS. Derfor trenger jeg hjelp med det, noen som har peil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå