13375k1133z Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Var litt usikker på hvor jeg skulle poste dette, satser på at jeg har komt til riktig sted. Jeg har startet et "firma" på hobby basis, har dog ikke registrert noe foretak, da dette er bare for å tjene litt penger på hobbyen sin. Det jeg har hørt er at jeg kan tjene opp til 50.000.- uten å skatte, stemmer dette? Er det noe jeg er pliktet til å gjøre? Ellers hvis noen har noe ekstra informasjon som er relevant, mottas dette med takk. Endret 2. mars 2010 av 13375k1133z Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Forskjell på å ha et firma på "hobbybasis", og å tjene penger på hobbyen sin. Det kommer blant annet an på hva du faktisk gjør? F.eks. er alminnelig videresalg neppe hobby, selv om inntekten er lav. Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) fant en artikkel som er relatert til spørsmålene jeg stilte poster link her, da det er mulig at andre har brukt for denne informasjonen: https://www.altinn.no/no/hjelp-til-regelverk/starte-bedrift/for-du-starter/minste/naringsvirksomhet/ tror at Altinn er rimelig god kilde. Ser ut til at jeg kan tjene opp til 50k skattefritt i en periode på 12 måneder på en hobbyvirksomhet da! hobbyvirksomheten kan visst ikke dreie seg om det jeg arbeider med til daglig. Endret 5. mars 2010 av 13375k1133z Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå