Gå til innhold

Oppgradere flybillett for så å kansellere gratis?

Anbefalte innlegg

Hei, problemet mitt er at jeg har bestilt en reise med KLM til sommeren som jeg nå må kansellere. Da jeg bestilte valgte jeg en billett av typen Economy flexible, der det var mulig å kansellere billetten mot en fee. Da jeg bestilte så trodde jeg at feen var 200, noe som er dyrt men mye bedre enn å ikke ha mulighet til kansellere.

Nå som jeg faktisk må kansellere kikket jeg igjennom billettbookingen og ser at det står spesifisert ticket conditions seperat for tur- og returbilletten med en cancellation fee på 200 euro på begge..

Jeg ringte inn til KLM for å avbestille, men hun kunne faktisk ikke svare meg på hvor mye kanselleringsgebyret ville bli. Dette var noe jeg måtte vente og se til etter jeg hadde sendt refunderingsskjema. Så jeg kansellerte dermed kanselleringen min.

Spm 1: er derfor om det er noen her som kan bekrefte om man bare betaler 1 kanselleringsgebyr pr tur/retur eller om det blir et gebyr pr vei?

Spm 2:

Hvis det viser seg at det er et gebyr pr vei, så lurer jeg derfor på om det er noen som har erfaringer med å oppgradere billetter til en dyrere klasse for å slippe unna kanselleringsbegyr? For på vilkårene står det at "Changes are permitted at EUR 100 per change per person."

Jeg tenker da at hvis jeg f.eks bytter til en annen dato og velger en dyrere billettklasse som "Economy Fully Flexible" der det ikke er gebyr for å bytte/kansellering, vil jeg slippe unna med det billigere byttegebyret. Vil dette være mulig eller er det noen hindringer for å gjøre dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp, ville jo vært litt rart om det var et smutthull :) Ringte på nytt og fikk denne gangen noen nye som faktisk kunne svare meg hvor mye det ville koste å kansellere. Prisen for å kansellere var altså 200 euro pr person ikke per vei, så da koster det vel muligens like mye å kansellere som å evnt oppgradere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...