silinox Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) hei jeg tenkte forumet kunne ta en titt på denne pc'en og vurdere hva som burde fikses på jeg ett budsjett på 15k-10k Jeg tenker å kjøpe fra dustin her er oppsettet: Prosessor :INTEL CORE I7 920 2.66GHZ 8MB S-1366 Hovedkort :ASUS RAMPAGE II GENE X58 S-1366 MATX RAM :CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 DHX PC10600 1333MHZ CL9 (2X2GB) GFX kort :XFX RADEON HD5850 ALIEN 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP Lydkort :Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio - lydkort HDD :SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB DvD :Samsung Super-WriteMaster SH-S223Q-DVD±RW(±R DL)/DVD-RAM-stasjon-Serial ATA strømforsyning: CHIEFTEC ATX12V 2.0 450W AKTIV PFC ATX Tower :LIAN LI MIDITOWER PC-8 SCAND V3 ATX SILVER Vifte : Noctua NF-B9 - kabinettvifte Nettverks kort: Belkin Gigabit Desktop Network PCI Card nettverksadapter Mus: QPAD 5K PRO GAMING LASER MOUSE USB Tastatur: Logitech G19 Keyboard for Gaming - tastatur Musematte: SteelSeries QcK - musematte Tegnebrett: WACOM BAMBOO FUN PEN & TOUCH MEDIUM USB ________________________________________________________________________ Vareverdi = 14.338kr Noen ideer? skal være til gaming + hverdags bruk + tegning Btw. mangler kabler .. er ikke sikker på hvor mange jeg trenger Endret 2. mars 2010 av silinox Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Som du sikkert vil få råd om fra mange her: i7-920 er ikke en prosessor man kjøper med tanke på gaming! Valget står først og fremst mellom AMD Phenom II X4 965 Black Edition, Intel i5-750 og Intel i7-860. Selv ville jeg valgt AMD-prosessoren da den drar mer ut av HD 5XXX-serien til ATI på høye oppløsninger enn det Intels CPUer gjør. Den er også rimeligere en de andre og har rimeligere hovedkort (AM3). Her får du mer gamingytelse for mindre penger! Strømforsyningen du har valgt er for liten, og du burde minimum velge en som er på 550W, men helst mer (så er den mer klar for oppdatering senere). Corsair, Chieftec, Seasonic og MIST er merkene du burde gå for. Minnet er ikke match med prosessor/hovedkort.. Ved kjøp av i7-920 skal du ha et 3x 1GB- eller 3x 2GB-kit (osv.) merket "triplechannel". Hovedkortet du har valgt er Micro-ATX. Velg (standard) ATX. Skal du spille burde du få råd til et HD 5870-kort, som er det mest avgjørende elementet mtp. gamingytelse i en rigg. Kanskje burde du også få råd til en SSD til den prisen? Intels SSDer er meget gode (og dyre). Si gjerne hvilke(n) skjerm(er) du har. Du burde ha en skikkelig skjerm til en slik rigg. Nettverkskortet er ikke trådløst, så vidt jeg kan se? Er det meningen, så burde du vurdere å droppe det. Nettverkskortet som er integrert i de fleste hovedkort er mer enn bra nok for de fleste. Kablene du trenger følger med PSUen. Du skal ikke ha behov for mer enn det. Skal se på et oppsett her, så kan du si hva du tenker om det... Bare hold pusten littegrann! Endret 2. mars 2010 av E-asy1985 Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 LIAN LI MIDITOWER PC-8 SCAND V3 ATX SILVER (OBS! Sølvfarget, ville selv valgt svart.) ASUS RADEON HD5870 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP (Ikke det billigste, men på lager.) CORSAIR TX 650W ATX12V 2.2 / EPS12V (Velg en på 750W dersom du ønsker mulighet for crossfire senere.) AMD PHENOM II X4 965 BE 3.4GHZ 8MB SOCKET AM3 BOX ASUS CROSSHAIR III FORMULA 790FX AM3 ATX (Nå husker jeg ikke helt, men mener dette HKet leveres med et separat lydkort(?)) INTEL X25-V 40GB 2.5# SSD SATA/300 MLC (En liten SSD til OS og de viktigste spill og programmer. Velg 80GB-versjonen om du tar deg råd til det.) SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB Samsung SH-S223B - DVD±RW (±R DL) (Svart, matcher ikke kabinettet.) CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 DHX PC10600 1333MHZ CL9 (2X2GB) Har ikke tatt med trådløst nettverkskort, lydkort, vifter, CPU-vifte, mus, tastatur, osv. Totalkostnad inklusive moms og frakt: 10 750,00 kr. Lenke til kommentar
silinox Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 tenkte på kablet nettverkskort glemte at det var vanligvis på HK takker for kommentarene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå