Faay Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg, i en ung alder av 18år har da blitt påvist magesår av legen, men skal nå til gastroskopi om en uke. Jeg har et ganske alvorlig magesår er legen redd for, siden jeg har så sterke smerter å sliter så mye som jeg gjør. så jeg har fått time raskt. Å jeg er LIVREDD. Jeg har angst for å kaste opp, så når jeg trur jeg kommer til å kaste opp får jeg angstanfall. han kastet opp kun 2 ganger, å sist gang var jeg 7 år gammel. Så det jeg er redd for angående gastroskopien er når jeg komme til å brekke meg. Er det noen som har erfaringer fra gastroskopi? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg, i en ung alder av 18år har da blitt påvist magesår av legen, men skal nå til gastroskopi om en uke. Jeg har et ganske alvorlig magesår er legen redd for, siden jeg har så sterke smerter å sliter så mye som jeg gjør. så jeg har fått time raskt. Å jeg er LIVREDD. Jeg har angst for å kaste opp, så når jeg trur jeg kommer til å kaste opp får jeg angstanfall. han kastet opp kun 2 ganger, å sist gang var jeg 7 år gammel. Så det jeg er redd for angående gastroskopien er når jeg komme til å brekke meg. Er det noen som har erfaringer fra gastroskopi? magesår faktisk ja velkommen i klubben jeg fikk påvist mitt "magesår" når jeg var 19 viste seg å være etseskade på spiserør grunnet dårlig lukkemuskel mellom spiserør og magesekk, tilstanden kalles Gastroføgeal refluxsykdom. så sa i allefall spesialisten. de sprayer deg i halsen med bedøvende middel før de fører ned slangen for å unngå at du skal brekke deg og spy, har funket ganske greit de gangene jeg har fått den prosedyren. smakt helt jævli og til dels vært rimelig ekkelt når jeg ble nummen i halsen men ingen brekning. vis du bare forklarer problemet ditt til spesialisten du skal til så skal du se det går veldig greit. Lenke til kommentar
Faay Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg, i en ung alder av 18år har da blitt påvist magesår av legen, men skal nå til gastroskopi om en uke. Jeg har et ganske alvorlig magesår er legen redd for, siden jeg har så sterke smerter å sliter så mye som jeg gjør. så jeg har fått time raskt. Å jeg er LIVREDD. Jeg har angst for å kaste opp, så når jeg trur jeg kommer til å kaste opp får jeg angstanfall. han kastet opp kun 2 ganger, å sist gang var jeg 7 år gammel. Så det jeg er redd for angående gastroskopien er når jeg komme til å brekke meg. Er det noen som har erfaringer fra gastroskopi? magesår faktisk ja velkommen i klubben jeg fikk påvist mitt "magesår" når jeg var 19 viste seg å være etseskade på spiserør grunnet dårlig lukkemuskel mellom spiserør og magesekk, tilstanden kalles Gastroføgeal refluxsykdom. så sa i allefall spesialisten. de sprayer deg i halsen med bedøvende middel før de fører ned slangen for å unngå at du skal brekke deg og spy, har funket ganske greit de gangene jeg har fått den prosedyren. smakt helt jævli og til dels vært rimelig ekkelt når jeg ble nummen i halsen men ingen brekning. vis du bare forklarer problemet ditt til spesialisten du skal til så skal du se det går veldig greit. Ja, jeg går helsefag linja så jeg kan jo en del om sykdommer. Har tenkt det var den sykdommen selv, men det er magen jeg sliter kjempe meg. kan på en måte kjenne jeg har sår i magen:) trur det er blødende i tilegg Tusen takk for svar, første gangen noen har svart noe som roer meg litt ned Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Ja, jeg går helsefag linja så jeg kan jo en del om sykdommer. Har tenkt det var den sykdommen selv, men det er magen jeg sliter kjempe meg. kan på en måte kjenne jeg har sår i magen:) trur det er blødende i tilegg Tusen takk for svar, første gangen noen har svart noe som roer meg litt ned vis du har blødende magesår så skal det være merkbart i avføringen vel? Lenke til kommentar
Faay Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 det trenger ikke være merkbart nei. Men noen ganger kan man se det selv.. å ja. Lenke til kommentar
Lillemeg87 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg var hos gastroskopi for en mnd siden. Jeg var og redd jeg skulle kaste opp siden jeg har slitt mye med oppkast ellers. Jeg brekte meg en del under undersøkelsen, men kastet ikke opp. Du skal faste før undersøkelsen så da er det vel lite sannsynlig at man kaster opp tror jeg, siden man ikke har noe å kaste opp Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 kastet opp kun 2 ganger, å sist gang var jeg 7 år gammel. Da er du jo svært heldig. Jeg har kastet opp 1-2 ganger i året i løpet av mine 33 år. tilstanden kalles Gastroføgeal refluxsykdom. så sa i allefall spesialisten. Hva slags spesialist var dette? Har du noe mer info? Engelsk navn? (Google har ingenting når jeg søker på "Gastroføgeal reflux*".) Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 kastet opp kun 2 ganger, å sist gang var jeg 7 år gammel. Da er du jo svært heldig. Jeg har kastet opp 1-2 ganger i året i løpet av mine 33 år. tilstanden kalles Gastroføgeal refluxsykdom. så sa i allefall spesialisten. Hva slags spesialist var dette? Har du noe mer info? Engelsk navn? (Google har ingenting når jeg søker på "Gastroføgeal reflux*".) Gastroesophageal reflux disease kalles det : ) Spesialisten er vel den personen som skal gjennomføre en Gastroskopi på deg, antar at prosedyren er "Live" og ikke som rønken hvor spesialisten bare ser på resultatene. Aldri vært med på dette før, så mer vet jeg dessvere ikke. Ønsker deg lykke til, og prøv å ro ned nervene litt, stress har potensialet til og forvære magesår. Om dette på Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Gastroesophageal_reflux_disease Lenke til kommentar
Faay Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 Jeg var hos gastroskopi for en mnd siden. Jeg var og redd jeg skulle kaste opp siden jeg har slitt mye med oppkast ellers. Jeg brekte meg en del under undersøkelsen, men kastet ikke opp. Du skal faste før undersøkelsen så da er det vel lite sannsynlig at man kaster opp tror jeg, siden man ikke har noe å kaste opp Jeg vet. Men magesåret er vært når jeg har tom mage. Å da blir jeg også kvalm, for da kjenner jeg magesyra rimelig godt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå