Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen slår seg plutselig av

Anbefalte innlegg

etter å ha gjort noen oppgraderinger av hardware så glemte jeg å koble cd spilleren til strømforsyningen. I noen år har jeg vært uten dvd/cd spiller før jeg skjønte at jeg bare trengte å koble den til strømforsyningen også.

Men etter at jeg gjorde det så har pcen bare slått seg selv av etter noen minutter. oppstart til windows går helt ok. Strømforsyningen min er kraftig så det skal ikke være noe problem.

dvd spilleren virker fysisk sett og jeg kan få inn og ut cd.

Noen som vet hva grunnen kan være? gamle drivere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å finn evt. nye drivere og avinnstaller de gamle hvis det lar seg gjøre.

virker som pcen slår seg hurtigere av når den blir belastet med spilling eller når jeg har vært lenge og arbeidet i windows.

HAr nå prøvd å koble dvd spilleren fra og på igjen.

Men hvordan i svarte finner jeg drivere for dvd spilleren min, eller hvordan sletter jeg dem?

Lenke til kommentar
Skrur seg av som i reboot eller skrur seg av som i totalt av ?

Hvis totalt av så er ikke drivere problemet, men overbelastning av PSU/dårlig PSU/kortslutn

Skrur seg totalt av. spillet jeg spiller er sim city 4. jeg har en mer enn nok sterk pc for det spillet regner jeg med, da dette spillet kom i 2003. Har tidligere sjekket temperaturen i pcen med programvare og ingen uregelmessigheter. Har en veldig bra cpu vifte (artic cooler) så kan ikke se at det er problemet. men skal sjekke temperaturen en gang til

Lenke til kommentar

Prøv å finn evt. nye drivere og avinnstaller de gamle hvis det lar seg gjøre.

virker som pcen slår seg hurtigere av når den blir belastet med spilling eller når jeg har vært lenge og arbeidet i windows.

HAr nå prøvd å koble dvd spilleren fra og på igjen.

Men hvordan i svarte finner jeg drivere for dvd spilleren min, eller hvordan sletter jeg dem?

Hei!

Om du vil fjerne/oppdatere driverne, så gjør du det i egenskaper for maskinvare i kontrollpanelet under system. Her finner du cdromen, klikk på egenskaper og da vil du finne driverne, velg oppdater drivere.

Edit: Det kan jo også være lurt å ta seg en tur i setup, sjekk om du ser cdrom her?

Vennligst

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...