Gå til innhold

Skal kjøpe ny pc med win7 x64

Anbefalte innlegg

Heisann, da min skoledata har tatt kvelden, så planlegger jeg å kjøpe en ny data, istedet for å betale for å reparere skoledataen, og har funnet dataen jeg vil ha...

En HP med:

AMD Turion II Ultra Dual-Core M620, 2.5ghz

6GB DDR2 800mhz

640GB SATA 5400rpm

ATI Radeon HD4650 1024 DDR3

Win 7 Home Premium 64bit

Har sjekket litt på notebookcheck og funnet ut at grafik-kortet skal være bra nok til den type spilling jeg driver med (ser det skal gå greit med GTA4, og noe drøyere enn det tror jeg ikke dukker opp hos meg), så langt så bra. Så kommer skolegreiene inn.

Ser det er få, om noen som får Adobe CS3 - pakken til å fungere i 64bits Win7, og har fått med meg at mange AMD relaterte dataer sliter med XP-mode.

Jeg er helt avhengig av å kunne bruke Adobe CS3, da jeg har IT som valgfag, og vi driver kun med Flash.

Er det noen som vet om det faktisk funker, eller om dette er helt umulig?

Om det ikke fungerer på Win7 64-bit, går det da ann å innstallere et 32bits operativsystem på en annen partisjon, utenom at det går i stå?

Eller klarer dere å se, kun ved det jeg har skrevet at jeg virkelig bør vurdere en annen pc?

- Stoddart

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst så kan du ikke bruke den originale XP Mode på windows 7 Home Premium.

Så du må bruke alternativet VMLite: http://samfunn.myhken.com/?p=974

Jeg har ikke lest om at VMLite ikke støtter AMD CPUer. XP Mode kan i alle fall kjøres på 64bits OS via VMLite om du ikke går for Pro/Ultimate.

Har ikke selv testet CS3 på min W7 64bits versjon. Bruker fortsatt CS2, og den kjører jeg via Remote Desktop. Men det er fordi jeg ikke gidder å installere den hver gang jeg reformaterer pcen(e) og jeg bruker flere pcer, så da er det greit å ha CS2 på en pc som alle pcene kan koble seg opp mot.

Vil derfor tro at du kan bruke gratis alternativer som VmWare Server eller VmWare player til å kjøre en virtuell pc med CS3 installert, om ikke VMLite fungerer. Bakdelen med VmWare produkter er jo at du må ha en ekstra lisens til XP, mens med XP Mode via VMlite får du en gratis lisens fra Microsoft (den er innebygd, du får ikke selve lisensen).

Lenke til kommentar

hmm, oki. Men det enkleste er vel å ha to innstallasjoner, virker i allefall sånn for meg =) men noen som har peiling på om det da går med en 64 bits og en 32 bits?

EDIT: Glemte å takke!! :)

Ville vel si at det enkleste er en installasjon, med en virtuell pc kjørende.

Så slipper du styret med flere OS partisjoner, bootloadere etc, og muligheten til at et system påvirker det andre.

Tror du skaper mer problemer enn du ønsker med to installasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...