Beeblebrox Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Et "lite" problem har oppstått i forbindelse med installasjon av ny SSD. Når AHCI enables i BIOS nekter pcen å registrere at skjermen eksisterer, i den forstand av at den forblir svart når pcen starter opp igjen. Den eneste måten å rette opp i dette på er å fjerne BIOS-batteriet og la det være ute tilstrekkelig lenge til at den resettes. Kun å flytte på CLRTC hjelper ikke. Under den opprinnelige feilsøkingen byttet jeg ut skjermkort, minne, skjermkabler++ så jeg tviler på at det er her feilen ligger. Har også prøvd å boote med kun SSDen tilkoblet, og uten noen lagringsmedier tilkoblet. PCen fungerer uten problemer hvis jeg lar være å sette til AHCI i BIOSen. Ville blitt meget takknemlig hvis noen kunne ledet meg inn på rett vei her. Hovedkortet er et MSI G33M som kjører BIOS versjon 1.3. Skjermen er en Dell 3007WFP tilkoblet via DVI. Endret 2. mars 2010 av Beeblebrox Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Du må installere AHCI drivere osv. i windows før du forandrer setting i BIOS. Gammel oppskrift, men tror den fungerer fortsatt: http://www.ithinkdiff.com/how-to-enable-ahci-in-windows-7-rc-after-installation Samme løsning for Vista, XP støtter ikke i utgangspunktet AHCI så det er litt værre. Hvis det er ny installasjon skal win 7 ha drivere allerede. Hvis du heller ikke kommer inn i bios kan kanskje en bios oppdatering hjelpe. Endret 2. mars 2010 av Dr.Gonzo Lenke til kommentar
Beeblebrox Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Takker for svar. Har som intensjon å installere Win 7 fra bunnen av. Uheldigvis ligger problemet nok for min del ikke i at noen OS har problemer, men at PCen nekter å erkjenne at skjermen er tilkoblet så snart AHCI er skrudd på. Det kommer med andre ord ingen bilder overhodet, ikke Post, ingenting. Dette er uavhengig av om jeg setter inn en Sata-drive med Win7 allerede installert, en tom SSD eller ingen lagringsmedier i det hele tatt. Angående BIOS er det riktignok en versjon 1.4 ute, men alt den angivelig gjør er å pipe når rambrikker ikke er ordentlig satt i. Skal allikevel prøve å flashe til den nyeste og håpe på det beste. Lenke til kommentar
000psy000 Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Takker for svar. Har som intensjon å installere Win 7 fra bunnen av. Uheldigvis ligger problemet nok for min del ikke i at noen OS har problemer, men at PCen nekter å erkjenne at skjermen er tilkoblet så snart AHCI er skrudd på. Det kommer med andre ord ingen bilder overhodet, ikke Post, ingenting. Dette er uavhengig av om jeg setter inn en Sata-drive med Win7 allerede installert, en tom SSD eller ingen lagringsmedier i det hele tatt. Angående BIOS er det riktignok en versjon 1.4 ute, men alt den angivelig gjør er å pipe når rambrikker ikke er ordentlig satt i. Skal allikevel prøve å flashe til den nyeste og håpe på det beste. Har vel og merke win7, som igjen har driverne fra før. Siden jeg allerede hadde installert OS'et så var man nødt til å gjøre en registry-hack. Microsoft har skrevet denne artikkelen: http://support.microsoft.com/kb/922976. Verdt å lese...fungerte som en drøm for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå