Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny pc, og er litt usikker på omm jeg skal ha am3 eller i5.

har sattsammens to pc'er en med am3 og en med i5.

am3 pc'en er ca 1000 kr billigere enn i5 pc'n men hvilken av disse pc'ene får jeg mest for pengene.

dataen skal brukes til gaming som css og cod mw2

am3:

https://prisguiden.no/profil/lister/112342

i5:

https://prisguiden.no/profil/lister/112314

Endret av janpetter1994
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til gaming er den vel det, som nevnt 100 ganger her på forumet, så er AMD bedre til gaming med 5xxx serien fra ATI, en Intel. På lavere oppløsning som 800x600, så vinner Intel, men setter du oppløsningen på 1920x1080, så vinner AMD.

Lenke til kommentar

Til gaming er den vel det, som nevnt 100 ganger her på forumet, så er AMD bedre til gaming med 5xxx serien fra ATI, en Intel. På lavere oppløsning som 800x600, så vinner Intel, men setter du oppløsningen på 1920x1080, så vinner AMD.

Som det også er nevnt her på forumet 100 ganger så er forskjellen minimal og varierar med forskjellige applikasjonar. Prosessoren vil uansett ikkje vere flaskehals mtp spilling og prisen er den same.

Lenke til kommentar

Alternativet for deg kan være å satse på opplåsing av en AMD phenomX2. Se diskusjon og tips her

Kanskje litt utenom ditt utgangspunkt men en god måte å få et budsjett - gamer oppsett med lik ytelse som i5-oppsettet.

I forhold til de to hovedkortene så har AMD systemet sitt hovedkort støtte for USB3.0 og SATA3, noe du ikke finner på i5-oppsettet. Altså har du et adskillig mer fremtidsrettet oppsett for AMD i så måte.

edit: tillegg

Endret av torfinns
Lenke til kommentar

nå vet jeg ikke helt hvor du vil legge pengene osv men om du har mulighet så kanskje legg litt mer penger i en mer kvalitets skjerm... jeg for eks har Lenovo L2440p og Eizo S2402W akkurat nå og det er skjermer jeg kan anbefale stort men de er nok langt over ditt budsjett samt jeg tipper når jeg ser nick'et ditt at du er rundt 16 og da er vel 5ms litt "tregt" samt at de ser ikke så flashy ut :p

har hatt BenQ 2411HD og 2420HDA i hus og de funker sånn ca... men du blir fort sliten i øyene og de har noen ganger tendenser til å ha noen snåle fargeinnstillinger så du må stille inn mye manuelt når du får den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...