Gå til innhold

Knitring i høyttalerne

Anbefalte innlegg

Har plutselig fått knitring i høyttalerne mine. Har et Creative MegaWorks THX 550 system hvor jeg bare bruker fronthøytalerne. Dette er koblet i et Creative SoundBlaster USB-lydkort. Jeg tror problemet er et sted mellom laptopen og høytalersystemet, altså i lydkortet. Laptopen spiller fint uten knitring når jeg kobler direkte fra headphones til høytalerne (men da får jeg ikke bass).

Det jeg lurer på er om denne knitringen kan komme fra selve "boksen" (altså lydkortet), eller er det mest sannsynlig kablene? Aldri vært borte i noe lignende før, og det kom plutselig.

Sannsynligvis er det vanskelig for dere å diagnostisere mitt problem, men kanskje dere kan hjelpe meg på veg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay. Mitt er såpass gammelt (4-5 år kanskje?) at det ikke blir noe reklamasjon på meg. Har byttet USB-kabel mellom lydkortet og laptopen nå og det hjalp heller ikke. Da ser jeg ikke noen annen løsning på problemet enn å bytte ut lydkortet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei.

Jeg har opplevd noe samme problem, og aldri gjort noe med dette. tenkte å iverksette nå. Har Creative Megaworks THX 5.1 550 anlegg.

Det som har skjedd med mitt, er at jeg en dag spilte musikk på det, ganske høyt, så gikk jeg litt ifra det, når jeg da kom tilbake var det ikke det samme. Nå så får jeg nærmest ingen lyd igjennom anlegget, og skurring/knitring. Regner med at problemet sitter i korteti en krets på forsterkeren mtp at det inflikterer alle høytalerne. Noen som har møtt på tilsvarende problem? noe som kan loddes, eller hva kan gjøres??

Trenger svar ASAP :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...