SVeloce Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Tok den velkjente Cambridge Exam i dag, som mange andre europeisk ungdom. Sitter med en god følelse og mener at det gikk bra. Men ser på strykprosentene for Norge de siste årene.. Strykprosenten er på nærmere 40 % i enkelte fylker! Det er jo ikke til å stikke under en stol at de er strenge på rettingen av disse eksamenene, og slik må det jo være. Men noen som vet hva de som stryker gjør feil? Hva er det som gjør at elever stryker på denne eksamenen? - Takker for svar Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Tatt denne selv for noen år siden... Mest latterlige prøven noen sinne De som stryker på en slik prøve er de som enten leverer blankt eller ikke har den minste anelse om hva de skriver om.. I denne "Eksamenen" teller jo ikke engang skrivefeil. Lenke til kommentar
SVeloce Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg svarte på absolutt alle spørsmålene, men har ikke hatt engelsk det siste året så noe av grammatikken var nok ganske så shady, godt at ikke slikt teller (bare sensor forstår hva man mener) som du selv var inne på. Er bare den ekstremt høye strykprosenten som får meg til å undre; Er norsk ungdom elendige på entreprenørskap eller er det rettingene til sensorene som er strenge? Hadde vel også et par definisjoner som ble litt i det blå, men ellers tror jeg det gikk bra Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Jeg skrev svert simpelt, svarte på alt med 3-4 linjer og ga totalt F i grammatikk. men fikk PASS Mange i klassen min strøk. Mye fordi de ga totalt faen.. Jeg ser ingen nytte i denne "eksamenen". Den gir deg bare et papir på at du har bestått en svært simpel prøve fra et "fancy" universitet, der ikke engang grammatikkfeil teller. Lærerne argumenterte for at den ville bli fin på en CV, men hvem i helvete bryr seg om en slik liten ting man kan bestå ved bare en time eller 2 med forberedelse og skrive som en totalt gjøk? Lenke til kommentar
SVeloce Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 De var tydeligvis ikke så strenge da, kanskje de har endret rutinene sine nå? Nei, men uansett får jeg ikke dette med den høye strykprosenten til å gå opp.. vi er jo ikke så dumme her i norden Lenke til kommentar
SVeloce Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Andre som har tatt denne? Innspill anyone? =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå