Gå til innhold

Mulig å kjøpe eletronisk lisens til windows 7. (lovleg og gyldig)

Anbefalte innlegg

Sitter med ein retailpakke av windows 7 ultimate og har innsett at Vista er reint møkk iforhold til win7.

Sidan eg sitt med originale dvder allereie kunne eg godt ha tenkt meg å berre fått supplert med ein ekstra lisensnøkkel slik at maskin 2 kunne ha brukt denne.

Diverre ser det ut til at alle løysninger inkluderer å kjøpe ein ny pakke med plate i.

Veit nokon om det er mulig å kjøpe ein lovleg lisens frå MS slik f.eks piratbrukere av XP kunne.

Å ha fleire pakker med DVDer liggande er berre auke av søppelet som allereie blir generert for mykje av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare å bruke Sverige eller Danmark som land når du fyller ut infoen der. Du trenger da også et postnummer og en by i samme land.

(google er din venn).

Så lenge du ikke velger å få tilsendt DVD platen (og det trenger jo ikke du (og du kan jo laste ned .iso filen som du kan brenne ut også) har det ingen praktisk betydning om du tilfeldigvis bor i Sverige men betaler med norsk kort.

Det er faktisk eneste lovlig stedet man kan kjøpe og laste ned Windows 7 for oss i Norge.

I USA stopper bl.a Microsofts egen butikk og andre norske (europeiske) kredittkort under bestillingen. Så da hjelper det ikke å fake adressen.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Takker for svar.

No er ekstra lisenskode kjøpt og betalt, lasta ned iso-filene for skams skuld. Er jo diskplass det er plenty av, ikkje hylleplass lengre.

Er egentleg litt ille at ein må gjere seg til "svensk" eller "dansk" for å kjøpe ein lovleg lisens utan å måtte få med full pakke. Det er jo både meir miljøvendlig og praktisk å kunne ta den elektronisk.

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Takker for svar.

Er egentleg litt ille at ein må gjere seg til "svensk" eller "dansk" for å kjøpe ein lovleg lisens utan å måtte få med full pakke. Det er jo både meir miljøvendlig og praktisk å kunne ta den elektronisk.

Da kan jo staten gå glipp av litt moms vet du...og det er farlig :ohmy: Derfor får vi vanligvis ikke nyte godt av slike tilbud/muligheter.

Ta f.eks spill, så vil jeg heller betale på STEAM for å få en nedlastningsversjon, enn å kjøpe spillet i butikken.

Slik burde det være med programvare også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...