tomsi42 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Ser dere diskuterer laptop eller ikke for å få delt bilder. Har dere prøvd dropbox? Genialt program for å dele filer som er for store til å maile på nett! Det er jo et alternativ. Men hvis dan83 tar med en ledig minnepinne eller har plass på SD kortet, så får han jo med seg bildene hjem med en gang, og slipper å vente på at jeg får ut fingeren ;)Det er alltids plass til en Asus UL20A i sekken Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Tror jeg bare har vært litt tullete opptatt og/eller litt for kravstor når det kommer til støy.Fikk i kveld sammenlignet med akkurat samme kamera, med kitt linsa, til en bekjent av meg. Tokk flere test bilder inne, ved akkurat samme instillinger og støyen ved iso 800 og 1600 er omtrent identisk. Alle bildene ble derimot tatt med +1 ev, men jeg regner med at jeg hadde fått samme resultatene hvis jeg hadde undereksponert!? Tror altså ikke at det er noe "feil" alikevel Men hadde også vært kult å sammenlignet ute med en annen modell, som feks 30d eller 40d, så tror jeg møter opp på det det foto treffet alikevel gitt:) Mange bilder blir det nok ikke derimot, kun de test bildene tenker jeg. MEN hvis det er kaldt, mer en minus 5, så kan dere utelukke meg. Hater kulda; spesielt fingrene mine!! hmm..tørr jeg å komme tro, kan det ikke bli litt sånn kleint på en måte? Jeg er jo egentlig den type fotograf som liker å tusle rundt alene i naturen og nyte friheten/øyeblikket samtidig som jeg kanskje har muligheten til å få et blinkskudd:) Men på en annen side, kunne jo det vært greit å møte noen like sinnet personer(til en viss grad) Endret 2. mars 2010 av dan83 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Tror jeg bare har vært litt tullete opptatt og/eller litt for kravstor når det kommer til støy.Fikk i kveld sammenlignet med akkurat samme kamera, med kitt linsa, til en bekjent av meg. Tokk flere test bilder inne, ved akkurat samme instillinger og støyen ved iso 800 og 1600 er omtrent identisk. Alle bildene ble derimot tatt med +1 ev, men jeg regner med at jeg hadde fått samme resultatene hvis jeg hadde undereksponert!? Tror altså ikke at det er noe "feil" alikevel Da slipper du i hvertfall å bekymre deg over om det er noe feil på kameraet. Men hadde også vært kult å sammenlignet ute med en annen modell, som feks 30d eller 40d, så tror jeg møter opp på det det foto treffet alikevel gitt:) Mange bilder blir det nok ikke derimot, kun de test bildene tenker jeg. MEN hvis det er kaldt, mer en minus 5, så kan dere utelukke meg. Hater kulda; spesielt fingrene mine!! Det er alltid morsomt å prøve ut forskjellig utstyr og sammenligne. Vi nærmer oss våren, så det blir ikke for kaldt til søndag. hmm..tørr jeg å komme tro, kan det ikke bli litt sånn kleint på en måte? Jeg er jo egentlig den type fotograf som liker å tusle rundt alene i naturen og nyte friheten/øyeblikket samtidig som jeg kanskje har muligheten til å få et blinkskudd:) Men på en annen side, kunne jo det vært greit å møte noen like sinnet personer(til en viss grad) Vi har flere som er med på treff uten å ta en haug med bilder. De er da med for det sosiale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå