Scoob911 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Bilen min (Peugeot 206 99-mod) har begynt å blinke sånn litt av seg selv innimellom for tiden. Mye tyder på at det er blinklysspaken pluss den bryteren inni rattet som har skylda så den må nok byttes. Merkeverksted skulle ha 1800,- for jobben (1200 for delen), men fant ut at en hugger i nærheten hadde en 206 99-mod med blinklysspaken fortsatt i. Er det noen som har gjort dette eller noe lignende før og kan si noe om hvor vanskelig det er? Er ikke en typisk "mekker" akkurat, men håper nå det bare er litt plugg ut og inn Noen som har erfaringer og evt bilder/tegninger av hvordan man gjør det eller demonterer rattet for å komme til den boksen? Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Du begynner med å ta av airbagen. Så skrur du av rattet, så er det tut å kjør. Mener det er plug and play. Airbagen tas av ved hjelp av 2 hull, et på hver side av rattet. Stikk et skrujern eller lignende inn i hullene. Er en slags bøyle du må trykke inn på hver side samtidig. Rattet er en stor bolt. Husker ikke helt dimensjonen akkurat nå, men det er relativt stort. Du må også av med panelene rundt rattstammen. Dette er torx 20 eller 25 mener jeg. Edit: Husk å sentrere rattet før du tar det av Endret 2. mars 2010 av rublings Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Takker. Da skal jeg prøve så godt jeg kan å fjerne en slik en fra en død 206 imorgen så får vi se om jeg får stoppet det psykedeliske blinklyset mitt Lenke til kommentar
rublings Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Får håpe den ikke henger fast i Commen da. Ny COM2000 koster mellom 10.000 og 15.000 mener jeg. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Peugeotverkstedet sa det kosta 5-8000 å bytte com2000-enheten. Men i 99-modellen har de heldigvis ikke brukt den. Eller, kan jo hende den er bedre, men det hadde blitt en goood del dyrere Du vet vel ikke tilfeldigvis om de forskjellige delenumrene står på selve delen? Fikk vite at 6253 76 er nr til den med airbag og uten tåkelys foran. Er vel et poeng å få riktig del tenker jeg. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Skal vel strengt talt stå på brytere, men 11 år kan ha gjort litt av verdt med det. Regner med det står. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 Fikk plukket ut den brytern og satt den inn i min og nå funker alt som det skal. Deilig og kunne bestemme selv når den skal blinke Var rimelig lett egentlig. Plug and play. Så takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå