danili Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Hei. Skal i musikken skrive om mitt favorittband. Er en drømmeoppgave da jeg som ungdom flest er veldig glad i musikk og engasjerer meg stort for musikken jeg hører på. Jeg har likevel problemer med den ene oppgaven vi har fått utdelt, nemlig å analysere en utvalgt sang og beskrive musikken ved å bruke godt musikkspråk. Jeg har lite kunnskap om hvordan musikk kan beskrives på en god musikkspråkelig måte. Til nå har jeg bare beskrevet den ved å bruke vanlige hverdagsuttrykk, som sakte, brutal, melankolsk o.l. Det fremgår i oppgaven at jeg skal fortelle om klang, tempo, lydbilde, rytme og sangstil, noe jeg ikke føler jeg kan få særlig godt til ved å bruke nevnte uttrykk. Kort og godt trenger jeg hjelp til å analysere følgende sang, så om noen kan komme med musikkuttrykk som kan beskrive sangen vil jeg sette stor pris på det Link Oppgave fra 10 klasse om det skulle være interessant for noen. Endret 2. mars 2010 av danili Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå