Gå til innhold

Militæret Madla....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kan ødelegge sikkerhetsklareringen din, og kan hindre deg i fra enkelte tjenester i forsvaret, men hjem tror jeg ikke du blir sendt.

Nemlig. Du slipper nok ikke unna, men det slettes ikke usannsynlig at du ikke kan klareres til hemmelig (det er en skjønnsvurdering, og alt av rulleblad teller negativt). Da er det veldig, veldig mange tjenestestillinger du ikke kan besette.

Lenke til kommentar

William_S: Feil. Du kan fint bli klarert hemmelig med ganske mye rart på rullebladet. Det er en skjønnsvurdering. Det er få ting som er garantert diskvalifiserende.

Jeg tror det uansett er naivt å tro at man kommer inn i spesialstyrkene med ting på rullebladet. Det er på en måte en selvfølge at man ikke sender kriminelle mennesker inn i spesialstyrkene.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med William_s.

Tror nok at det blir vanskelig om ikke umulig å bli marinejeger med den dommen hengende over seg. Hvorfor ta en som har denne dommen framfor andre med et plettfritt rulleblad?

Men langt fra umulig at klareringa kan bli Hemmelig.

Lenke til kommentar

Herregud. Jeg driter i om dere er enige eller ikke, og hva dere tror at kreves for å bli marinejeger. Fakta er at det tjenestegjør marinejegere med rulleblad fra før de ble tatt opp. Jeg tviler på at voldsdømte, pedofile eller lignende tjenestegjør der, og fyllekjøring er nok ikke positivt, men det er alltid en skjønnsvurdering. Folk gjør mye dumt når de er unge, det er opptaksfolka klar over. Det lureste er å holde seg på rett side av loven, men det betyr ikke at rulleblad er absolutt diskvalifiserende.

Lenke til kommentar

Du trenger ikkje nødvendigvis å ha eit reint rulleblad for å få sikkerheitsklarering og muligheita til å tjenestegjere i dei mest spennande tjenestane.

Som Herr Brun seier så er det ei skjønnsvurdering om du blir klarert eller ikkje. Mykje av dette er basert på kor ærlig du er i søknaden din. Legg du alle kort på bordet og ikkje held noke som helst skjult for forsvaret så kan du få ei god sikkerheitserklæring sjølv om dui har noke på rullebladet.

Oppgir du at du aldri har vært borti noke krimminelt så kan sikkerheitserklæringa di ryke også på små bagatellmessige forseelser.

Lenke til kommentar

Du KAN fortsatt få sikkerhetsklarering, men det vil uansett ta lengre tid å klarere deg enn de andre. Det tok litt tid å klarere meg fordi jeg har bodd i utlandet et par år, men jeg er i en tjeneste som krever krarering Hemmelig. Fikk dog ikke lov å ta ene stillingen fordi at klareringen ikke var klar ennå.

Samme kan skje med deg. At du går glipp av noen tjenester pga at det tar langt tid å klarere deg.

Men.. Ikke gi opp håpet. Du KAN som sagt bli klarert likevel :)

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...