Gå til innhold

C#: Kopiere zip filer til mappe med administrator begrensning

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i det siste slitt litt med akkurat en spesiell liten ting. Jeg vil kopiere to zip filer, og en python fil til mapper som krever administrator privilegier. Hver gang jeg kjører koden får jeg opp min egen messagebox som sier at det skjedde noe feil med kopieringen... Noen som ser en feil?

//ADDING HUD FILES TO SBX

try

{

MessageBox.Show("Ok 0.1");

File.Copy(@"Output/Final/menu_server.zip", @"..\..\EA GAMES\Battlefield 2\mods\sandbox\packages\bf2", true);

File.Copy(@"Output/Final/common_server.zip", @"..\..\EA GAMES\Battlefield 2\mods\sandbox\packages\sbx", true);

File.Copy(@"Output/Final/sbx_settings.py", @"..\..\EA GAMES\Battlefield 2\mods\sandbox\python\game\gamemodes", true);

}

catch

{

MessageBox.Show("It has occured an error during copying the files to the sandbox folder. Make sure you run the program as administrator! Code #0005");

error = 1;

errorcode = "#0005";

}

try

{

File.Delete(@"Output/Final/menu_server.zip");

File.Delete(@"Output/Final/common_server.zip");

}

catch

{

MessageBox.Show("An error occured during the deleting of your old files. Code #0004");

errorcode = "#0004";

error = 1;

}

Kan være at jeg rett og slett ikke gjorde det riktig når det gjalt å gå oppover i mapper... (..\..\Eksempel.txt)

I tilfelle hva er riktig?

Sosser

Endret av sosser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, for å kunne kopiere filer inn i en mappe hvor du må ha administrator tilgang, så må programmet ditt kjøres som administrator. Du kan enten høyreklikke på programmet ditt og velge 'Kjør som Administrator', eller du kan gjøre så programmet ditt automatisk spør om administrator tilgang ved oppstart:

Høyreklikk på prosjektet ditt i Solution Explorer, og velger Add->New Item. I vinduet som åpnes velger du 'Application Manifest File' og trykker på Add. Nå åpnes app.manifest, her kan du velge om programmet skal startes som:

- asInvoker: Programmet startes med samme rettigheter som pålogget bruker

- requireAdministrator: Programmet startes med administrator rettigheter

- highestAvailable: Usikker, men requireAdministrator holder :p

Bytt ut der det står: <requestedExecutionLevel level="asInvoker" uiAccess="false" /> med dette: <requestedExecutionLevel level="requireAdministrator" uiAccess="false" />

Da skal du kunne kopiere filer inn i en mappe som trenger admin rettigheter.

Lenke til kommentar

Hvis du prøver å bytte ut:

catch
{
MessageBox.Show("It has occured an error during copying the files to the sandbox folder. Make sure you run the program as administrator! Code #0005");
error = 1;
errorcode = "#0005";
}

med

catch (Exception ex)
{
MessageBox.Show(ex.Message, "Code #0005");
error = 1;
errorcode = "#0005";
}

Da catcher du den faktiske feilmeldingen.

Endret av miXer
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...