Gå til innhold

Full HD LED-TV - LG 47SL9000

Anbefalte innlegg

LG-47SL9000(124878)-Large.jpg

Les mer om den her!

Har vært på utkikt etter en flatskjerm som jeg skal kjøpe til våren. La merke til denne stilige tv,n som jeg syntest er meget pen.

Frister veldig å kjøpe denne, men er litt usikker.

Er det bedre å hoppe på en av serien til Samsung? Jeg skal bruke den til å se på TV, PS3 og Apple TV.

Vil det være fult mulig?

Hva syntes du om den?

Noen erfaringer eller anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LG-47SL9000(124878)-Large.jpg

Les mer om den her!

Har vært på utkikt etter en flatskjerm som jeg skal kjøpe til våren. La merke til denne stilige tv,n som jeg syntest er meget pen.

Frister veldig å kjøpe denne, men er litt usikker.

Er det bedre å hoppe på en av serien til Samsung? Jeg skal bruke den til å se på TV, PS3 og Apple TV.

Vil det være fult mulig?

Hva syntes du om den?

Noen erfaringer eller anbefalinger?

For det første så lurer jeg på hvilket forbruk det er snakk om, er det film, sport, gaming eller kun vanlig TV det er snakk om (Ser du skriver ps3 tv og appleTV)?

Nå kommer det jo mange nye LED TV`er på markedet og selv vil jeg anbefale Samsung og Philips sine nye TV`er.

Nå er jeg usikker på om 3D blir aktuelt i nær fremtid, men det virker som om det satses på dette, så kanskje greit å være klar for dette?

Lenke til kommentar

Blir mye sport, og litt filmer. Når det gjelder PS3, så games det Fifa og COD. Så har jeg tenkt å kjøpe Apple TV, så jeg får de nyeste filmene fra USA. 3D blir nok uaktuelt, ettersom prisen blir vell ganske høy? Har et maks tak på 13.000,-

Lenke til kommentar

Blir mye sport, og litt filmer. Når det gjelder PS3, så games det Fifa og COD. Så har jeg tenkt å kjøpe Apple TV, så jeg får de nyeste filmene fra USA. 3D blir nok uaktuelt, ettersom prisen blir vell ganske høy? Har et maks tak på 13.000,-

3d tv`ene koster ikke mye mer, men de ligger nok fra ca 15000,-

Dog de første TV`ene kommer i løpet av våren nå, tipper prisene faller i løpet av et år så tipper disse TV`ene koster like mye som en vanlig LED tv i dag.

Men ut i fra forbruket du beskriver har du gjort et godt valg :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg nettopp en helt ny Samsung Led 46". Hadde fra før en Pioneer PDP-4280XA Kuro 42". Hadde veldig høye forventninger til den, etter hva jeg har lest på nettet.

Så fikk jeg skrudd den på veggen, og prøvd den ut. Jeg ble veldig SKUFFET!

Min gamle HD-Ready Pioneer Plasma fra 2007 er faktisk bedre! Testet med bluray, dvd og vanlige tv digital sendinger fra Get. De to er ganske like på bluray og dvd, eneste at Pioneer har bedre sortnivå, men er på tv'sendingene jeg virkelig så forskjell. Blasse farger på Samsung i forhold til Pioneer. Dette var ikke bra... Men nå har jeg skrudd den på veggen, og hadde ikke designet vært så utrolig stilig, hadde jeg tatt den ned igjen.

Lenke til kommentar

Litt urettferdig å sammenligne en LCD med en Kuro-plasma uansett :tease:

Er vel egentlig ikke det? Kuro plasmaen er 2,5 år gammel, mens Samsung Led kom vel i fjor. Jeg har alltid holdt på at Plasma er best, men så har jeg lest endel på nettet, og de nye LCD med Led tv'ene har fått noe sinnsykt skryt. Lest flere steder at nå klarer LCD å matche Plasma på sortnivå og alt det der. Var jo det som var den største utfordringen til LCD i forhold til Plasma.

Bare medieoppskryt de Led tv'ene. Skal annbefale alle heretter å gå for Plasma. Helst Pioneer hvis de får tak i, hehe. Da får jeg ha den bedritne led tv'en min til OLED kommer. Da blir det endel noe som klarer å parkere Plasma :)

Lenke til kommentar

Kuro-plasmaene er jo fortsatt bedre enn de nyeste plasma-modellene fra Panasonic, LG og Samsung, med et mulig forbehold om at de beste 2010-modellene kan ha dratt fra. Siden mange mener at dagens plasmaer er bedre enn dagens LCD-skjermer (med eller uten LED) så er det ganske logisk at når A > B > C så er A > C.

Men ja, LED-LCD får mye skryt. Det som imidlertid går igjen i det jeg leser på nett er at jo grundigere ting testes, jo mer sannsynlig ser det ut til å være at plasma regnes som "bedre" enn LCD. Det vil si bedre og mer naturtro bildekvalitet. Plasma har problemer som kan være viktige for mange, som innbrenning og innkjøringsperioder (man bør være mer forsiktig med en plasma enn en LCD).

Det er synd at færre og færre produsenter lager plasma-TVer, det ender vel med at teknologien dør ut selv om den ikke fortjener det. Så får vi bare se om det noensinne dukker opp OLED-TVer, eller om det dukker opp noe annet og bedre i stedet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...