Gå til innhold

Kabinettvifte.

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp installert en kabinettvifte som blåser ut, det jeg lurer på er: Hvordan får jeg MBM5 til å kjenne igjen vifta osv. (antall rpm) Jeg har satt vifta på Fan 3 på hovedkortet. Må jeg gjøre noe i BIOS eller hva?

Jeg har kobla viftekontakten med den brune 3-pin kontakten til hovedkortet.

Det fulgte også med en ledning som er den samme typen som fra PSU, hva er den til og hvorfor? Finnes det på nettet noen god forklaring (how to) ift dette? Legg i så tilfellet noen lenker i svaret.

Takk for alle svar.

Er litt grønn på dette feltet :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken vifte er det? Har vifta 3 ledninger? Hvis den bare har 2 støtter den ikke "rpm-avlesing". Har den ledningen som fulgte med lig plugg som de som er i harddisken? Da er dette en adapter slik at du kan koble vifta til strømforsyninga og ikke til hovedkortet.

Lenke til kommentar
Hvilken vifte er det? Har vifta 3 ledninger? Hvis den bare har 2 støtter den ikke "rpm-avlesing". Har den ledningen som fulgte med lig plugg som de som er i harddisken? Da er dette en adapter slik at du kan koble vifta til strømforsyninga og ikke til hovedkortet.

Går det an å lese av vifta hvis man kobler til den pluggen som er lik den som er på harddisken?

Mye dårlig norsk av meg her nå, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...