LMarie Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Hei Kan desverre ikke legge ut koden min ettersom dette er i jobb sammenheng men skal prøve å forklare så godt jeg kan. Jeg har en side som inneholder en tabell med telefonstatestikk som automatisk oppdaterer seg hvert sekund. Har behov for en annen tabell som inneholder noe annen statestikk på samme side. All denne koden er hentet rett ut fra et annet program som bruker et programerings språk jeg er lite kjent med (VBscript) så får ikke satt dette inn på samme side (er i tillegg nesten 50 sider kode per tabell ) Har da tenkt til å sette inn denne tabellen nederst på siden sammen med den første tabellen ved bruk av iframe men her dukket det opp snodige problemer. Tabell nr to hentes fra et script som oppdaterer seg hvert andre sekund. Når jeg enkelt å greit setter inn tabell to med iframe oppdaterer den seg jo ikke så prøvde å bruke meta http-equiv="refresh" og da oppdaterte tabellen seg i kanskje 20 sek så stoppet den opp. Jeg har ingen ide hvordan jeg ellers kan gjøre dette. Tenkte på å refreshe hele siden men tabellene tar for lang tid å loade for at dette skal bli bra. Letet mye men finner kun måter å refreshe ved å bruke en knapp men det er jeg ikke ute etter. Noen her som har en ide om hva som er galt? Meta fungerer jo men bare ikke mer enn 20 sek Lenke til kommentar
Runar Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Må du bruke iframes? Det beste hadde vært å gå bort ifra gamle, utdaterte løsninger, men det er jo ikke sikkert dette lar seg gjøre i din situasjon. Hvor prøvde du meta refresh? I filen som inkluderes i iframen, eller i filen hvor iframen inkluderes? Lenke til kommentar
LMarie Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 Nei må ikke bruke iframes, men vet ikke hvordan dette ellers skal gjøres. Kom gjerne med tips Og prøvde å sette meta refresh i hovedsiden innenfor <iframe> taggene. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hva med noe slikt? http://chriswa.tihlde.org/iframe/ (Du ser hvordan det er gjort i kildekoden til siden... Hint, javascript og setInterval) -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå