Vektarm Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 heisann. for ikke så lenge siden våknet jeg på natta mens jeg lå i senga, og så en mørk figur bevege seg langs sengen. figuren var helt mørk og så noe foroverbøyd ut. gikk et par sekunder eller noe, så var den borte. flere som har opplevd dette? har skjedd meg to ganger. leste litt om dette på nettet og fant ut at mange har opplevd det samme, de kalles visst shadow creatures. Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Og hva er det du vil frem til? Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Og hva er det du vil frem til? "flere som har opplevd dette?" Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Er nok helt sikkert en drøm. Er ingen ekspert på dette feltet, men jeg har opplevd selv at jeg har drømt etter at jeg har våknet, men det varer ikke lenge, rundt 5 sekunder. Veldig rart og creepy egentlig. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Eg er ikke så sikker på at definisjonen din av "våknet" er helt korrekt. Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Er nok helt sikkert en drøm. Er ingen ekspert på dette feltet, men jeg har opplevd selv at jeg har drømt etter at jeg har våknet, men det varer ikke lenge, rundt 5 sekunder. Veldig rart og creepy egentlig. hva har du sett når dette har skjedd da? Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Det høres ut som søvnparalyse. Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Det høres ut som søvnparalyse. ja, jeg driver med noe for tiden som kalles OEB`s (Out Of body experience) og lucid dreaming: http://www.lucidology.com/blog/category/lucidology-101/ har klart å paralysere kroppen slik at jeg er våken i drømmene, men det har vel kanskje ikke så mye med shadow creatures å gjøre egentlig Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Man hallisunerer ofte under søvnparalyse. Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Man hallisunerer ofte under søvnparalyse. opplevd det? Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Er nok helt sikkert en drøm. Er ingen ekspert på dette feltet, men jeg har opplevd selv at jeg har drømt etter at jeg har våknet, men det varer ikke lenge, rundt 5 sekunder. Veldig rart og creepy egentlig. hva har du sett når dette har skjedd da? Jeg så egentlig ikke noe spesielt, var bare det at jeg så på klokka også med en gang jeg lukka øynene så var jeg i drømmen igjen. Når det skjedde så prøvde jeg å lukke opp øynene igjen, og da føltes det ut som jeg fortsatt var i drømmen. Når jeg lukka øynene igjen da så var jeg tilbake i drømmen igjen, men drømmen ble borte ganske fort igjen. Klokka var den samme når jeg så på den første gang som når jeg så på den når jeg var skikkelig våken. Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Man hallisunerer ofte under søvnparalyse. opplevd det? Yes. De første gangene jeg prøvde meg på lucid dreaming hadde jeg også noen søvnparalyser. Jævlig creepy, i grunn. Jeg bare lå uten å kunne bevege meg, og rundt meg var det masse skygger som snakket og ropte til meg. Dessuten, fra Wikipedia: Many perceptions associated with sleep paralysis (visceral buzzing, loud sounds, adrenal mental state, presences, and the paralysis itself) also constitute a common phase in the early progression of episodes referred to as out of body experiences. Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Man hallisunerer ofte under søvnparalyse. opplevd det? Yes. De første gangene jeg prøvde meg på lucid dreaming hadde jeg også noen søvnparalyser. Jævlig creepy, i grunn. Jeg bare lå uten å kunne bevege meg, og rundt meg var det masse skygger som snakket og ropte til meg. Dessuten, fra Wikipedia: Many perceptions associated with sleep paralysis (visceral buzzing, loud sounds, adrenal mental state, presences, and the paralysis itself) also constitute a common phase in the early progression of episodes referred to as out of body experiences. såpass. har hatt oeb flere ganger, og har kjent vibrering og suselyder, men har aldri hørt noen snakket til meg. bare sett en mørk skygge et par ganger, men det var ikke i forbindelse med oeb`s. bare våknet og så en skygge foran senga. rart at alle ser de samme skyggene Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Det mest skremmende spør du meg, er hvis disse "shadow creatures" er reelle, og at det er når man sover vanlig at man er hypnotisert, og under "søvnparalyse" at man er våken og "sane" og ser hva som egentlig skjer når man drømmer. Ikke for å virke paranoid og naiv, men jeg har på følelsen at det heller mere i den retningen, enn at drømmer er et absolutt materielt fenomen skapt av hjernen, 100% upåvirket av det eksterne. Ellers har jeg nesten 0 erfaring med disse shadow creatures. Jeg kjenner det litt igjen, så jeg har nok sett noe såvidt, og jeg har en "sterk følelse" (eller er intuitivt bombesikker) på at en del, eller nesten alle marerittene mine, har vært "influenced" av noe annet enn bare meg selv. Jeg har hatt et par erfaringer med ufrivillig søvnparalyse i connection med mareritt tror jeg, fra jeg var litt yngre (9-13 et sted), men jeg husker ikke så mye av det annet enn at kroppen min fortsatt sov osv, ja. Selvfølgelig fikk jeg noe ut av det: jeg husker følelsen, alle detaljene av det og hva det egentlig kan bety annet enn at "kroppen min var ustyrlig eller non-respondant", men jeg får ikke pinpointet disse følelsene med ord, og ingen andre erfaringer enn det som er vanlig, vil jeg tro. PS: Feil kategori/sub-forum? Edit: Kom på at når jeg legger meg så kjenner jeg ihvertfall at "luften rundt meg" blåser mere o.l som tydeligvis er et kriterie av "Shadow Creatures". Dvs i en større grad enn det psykologiske og oppmerksomhet (at når man ligger og skal sove så er man mere oppmerksom på alt rundt seg fordi det er stille osv), virker det ut som. For jeg kan sitte helt stille her jeg sitter, og det er helt stille, og ikke kjenne en slik vind/luft-feeling - men under dynen før leggetid så skjer det Også noe "tilfeldig dritt": http://www.youtube.com/watch?v=PPMUz8RAjks Endret 3. mars 2010 av Dark Fire Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå