Gå til innhold

Bruk av hele skjermen - sort frame rundt skjermen

Anbefalte innlegg

Hei.

Min prøvetid på Win 7 har gått ut og installerte en ny versjon igår. Alt har gått bra hittil, drivere har installert seg automatisk, men jeg har det problemet at hele skjermen brukes ikke. Ca. 1 cm av skjermen er helt svart og det resulterer i at selv om oppløsningen er full-hd (1920x1080) så vil ikke den siste cm. av skjermen brukes.

Har allerede installert nyeste versjon av ATI Catalyst driveren, men uten hell. Skjermen er innstilt på 60 hertz. Skjermen er ikke rørt siden forrige installasjon av Win7 så den er utelukket. Skjermkortet fungerte også fint uten problemer med god ytelse.

Skjerm: BenQ E2200HD

Skjermkort: ATI Radeon HD4670

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har funnet løsningen, så jeg poster det her:

• Slå av overscan på skjermen (dette skrudde jeg på da jeg trodde det var skjermens skyld i problemet.
  • Gå til Catalyst Control Center (CCC)
  • Helt øverst til venstre velger du Desktops and display
  • Helt nede trykker du på skjermen (i mitt tilfelle har jeg kun en skjerm og derfor kun et alternativ). Helt øverst til høyre på den skjermen med nummer 1 har du en pil nedover. Trykk ned den og velg Configure. Ny meny dukker opp og her velger du Scaling Options og setter Overscan til 0 % (eller evt. det som passer din skjerm).

EDIT: Ble plutselig avbrutt...

Endret av salah
Lenke til kommentar

Bruker tråden videre jeg:

Har akkurat kjøpt meg en BenQ E2220HD, denne er koblet til og oppdaget av både ATI CCC og Windows 7. Innstillinger er lagt til riktig, men skjermen gir meldingen "No signal detected!".

Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan få denne skjermen til å fungere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...