CSJC Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Det er meg. Kjører fransk bil og den tåler ikke for høyt turtall over lang tid. Dessuten går forbruket ned. heahea Lenke til kommentar
CSJC Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Kjørte nettopp forbi en sinke som lå i rundt 100km/t. jeg... Var det deg? Stå på gutt!! Du er tøff! Lenke til kommentar
2new Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Kjørte nettopp forbi en sinke som lå i rundt 100km/t. jeg... Var det deg? Stå på gutt!! Du er tøff! Vi får håpe at førerkortet ryker dagen etter at han den 15 mars har fått sin splitter nye A4 2.0TFSI 180HK. S-line Multitronic, som med Chip kommer til å ha 230HK. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Kjørte nettopp forbi en sinke som lå i rundt 100km/t. jeg... Var det deg? Stå på gutt!! Du er tøff! Vi får håpe at førerkortet ryker dagen etter at han den 15 mars har fått sin splitter nye A4 2.0TFSI 180HK. S-line Multitronic, som med Chip kommer til å ha 230HK. Vil nå ikke se meg selv som direkte tøff forde jeg passerte en bil som kjørte i 100km/t jeg da... Men takk for at jeg slapp og nevne bilen min da... Men man trenger da ikke noen monsterbil for å passere andre i 100km/t heller da... Førerkortet mitt ryker ikke vetu... Når politiet ligger i 115-120km/t på speedometeret, uten at dem er i utryktning, så kan jeg det også. Om jeg føler meg over middels tøff for det? NAJ Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Verre med de som på død og liv skal ligge i 50 i 80-sonen i vinterferietrafikken når det er perfekte kjøreforhold, samtidig som forbikjøringsmulighetene er minimale. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Fartsgrensen er ikke til der fordi du MÅ ligge i 100km/t,den er en veiledende og ikke et krav at du skal ligge på grensen hele tiden. så lenge du ikke er til stor hinder for trafikken bak deg så kan du bare kjøre i 80-90km/t så mye du vil. http://www.lovdata.no/all/tl-19650618-004-002.html#6§ 6. Fartsregler. Fører av kjøretøy skal avpasse farten etter sted, føre-, sikt- og trafikkforholdene slik at det ikke kan oppstå fare eller voldes ulempe for andre, og slik at annen trafikk blir minst mulig hindret eller forstyrret. Føreren skal alltid ha fullt herredømme over kjøretøyet. Jepp. På samme måte skal man ikke legge seg ut i venstre felt for å kjøre forbi når man ser at det kommer en bil i høyere fart enn en selv bakfra. Om denne bilen holder fartsgrensen eller ikke er revnende irrelevant. EDIT: Grafikken på forrige side illusterer eksakt hva jeg mener. Her skal ikke blå bil legge seg ut før svart bil har passert! Endret 2. mars 2010 av tor_erik Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Vil nå ikke se meg selv som direkte tøff forde jeg passerte en bil som kjørte i 100km/t jeg da... Men takk for at jeg slapp og nevne bilen min da... Men man trenger da ikke noen monsterbil for å passere andre i 100km/t heller da... Førerkortet mitt ryker ikke vetu... Når politiet ligger i 115-120km/t på speedometeret, uten at dem er i utryktning, så kan jeg det også. Om jeg føler meg over middels tøff for det? NAJ "Når en person dreper konen sin, uten at han egentlig hadde noen grunn til det, så kan jeg det også." Forøvrig kunne det godt ha vært meg også, hvis jeg kjører vår lille Polo med 60-70 hk som ikke liker å kjøre så veldig fort, for da støyer den og er generelt ikke veldig god å kjøre. Og jeg tror du føler deg over middels tøff, hvorfor ville du ellers skryte av det to ganger i samme tråd? Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Det er meg. Jeg har akkurat kjøpt en gammal haug av en bil, og vet ikke hvor mye misvisning det er på speedon Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Ligger å koser meg på E6 på vei fra Oslo til Svinesund (4-felts motorvei). Veiene er barê og solen står høyt på himmelen. Jeg holder 100-105 km/t i 100 sonen, og ligger stort sett i høyre felt.... unntatt når jeg MÅ kjøre forbi.... Hvem er DU som ligger i 80-90 km/t i 100-sonen når føre og forholdene er perfekte for bilkjøring ? Utrolig irriterende.... . Hvem er DU som ligger å fiser i 100km/t i 100 sonen? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Vil nå ikke se meg selv som direkte tøff forde jeg passerte en bil som kjørte i 100km/t jeg da... Men takk for at jeg slapp og nevne bilen min da... Men man trenger da ikke noen monsterbil for å passere andre i 100km/t heller da... Førerkortet mitt ryker ikke vetu... Når politiet ligger i 115-120km/t på speedometeret, uten at dem er i utryktning, så kan jeg det også. Om jeg føler meg over middels tøff for det? NAJ "Når en person dreper konen sin, uten at han egentlig hadde noen grunn til det, så kan jeg det også." Forøvrig kunne det godt ha vært meg også, hvis jeg kjører vår lille Polo med 60-70 hk som ikke liker å kjøre så veldig fort, for da støyer den og er generelt ikke veldig god å kjøre. Og jeg tror du føler deg over middels tøff, hvorfor ville du ellers skryte av det to ganger i samme tråd? Ja... for det var jo en bra sammenligning... Går jo an og bruke hodet litt vetu... Ja... det kunne like godt vært deg ja... Har jeg sagt noe annet? Når jeg skrev innlegget så satt jeg forplantet i kontorstolen min... Hadde aldri falt meg inn å skrive ett innlegg her i forumet mens jeg foretok en forbikjøring. Jeg skrev det kun for å illustrere hvor tåpelig ett slikt utsagn var i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg VAR den som lå i 130-140 i en 90 sone. til tider fortere. Når jeg får igjen lappen skal jeg ta det litt mer med ro. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Ligger å koser meg på E6 på vei fra Oslo til Svinesund (4-felts motorvei). Veiene er barê og solen står høyt på himmelen. Jeg holder 100-105 km/t i 100 sonen, og ligger stort sett i høyre felt.... unntatt når jeg MÅ kjøre forbi.... Hvem er DU som ligger i 80-90 km/t i 100-sonen når føre og forholdene er perfekte for bilkjøring ? Utrolig irriterende.... . Den som har god tid til hva jeg skal til, og gir f hvis du vil henge bak meg og ikke kjøre forbi meg. Når det er sagt ligger jeg så og si alltid rundt fartsgrensen +/- et par km - men om jeg hadde ligget i 90 en gang, så kan den som på død og liv vil forbi kjøre forbi meg, for det kan han, jeg hindrer han ikke, og blir han sur så har han/hun et problem, ikke jeg Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Det er meg, da jeg ikke nødvendigvis trenger å føle meg trygg på at det så perfekte forhold som du som ligger bak meg synes. Men jeg kjører i høyre felt slik at du enkelt kan kjøre forbi. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Så lenge lusekjørerne holder seg i høyre felt er det greit. Det som er irriterende er når nordmenn ligger i venstre fil uten at det ligger noen i høyre fil. Jeg har kjørt nedover Europa og observert at de vet hvordan klasse A motorvei skal kjøres. Noe annet irriterende er når bil A kjører i fartsgrensa og bil B kjører forbi bil A med en fart som er 2 km/t fortere. Da tar forbikjøringen 2 år og 5 måneder, og det bygger seg opp 50 km kø bak bilen. Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Så lenge lusekjørerne holder seg i høyre felt er det greit. Det som er irriterende er når nordmenn ligger i venstre fil uten at det ligger noen i høyre fil. Jeg har kjørt nedover Europa og observert at de vet hvordan klasse A motorvei skal kjøres. Noe annet irriterende er når bil A kjører i fartsgrensa og bil B kjører forbi bil A med en fart som er 2 km/t fortere. Da tar forbikjøringen 2 år og 5 måneder, og det bygger seg opp 50 km kø bak bilen. Helt enig! Det irriterer meg så inni helvete de som lusekjører i venstrefelt når det er ledig i høyrefelt. Venstrefeltet er forbikjøringsfelt! Av og til skulle jeg nesten ønske jeg kjørte en svær shabby pickup med kufanger Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Så lenge lusekjørerne holder seg i høyre felt er det greit. Det som er irriterende er når nordmenn ligger i venstre fil uten at det ligger noen i høyre fil. Jeg har kjørt nedover Europa og observert at de vet hvordan klasse A motorvei skal kjøres. Noe annet irriterende er når bil A kjører i fartsgrensa og bil B kjører forbi bil A med en fart som er 2 km/t fortere. Da tar forbikjøringen 2 år og 5 måneder, og det bygger seg opp 50 km kø bak bilen. Jeg er så enig, så enig. Har også kjørt en god del nedover i Europa, og sammenligner man med Norge blir det fort et trist kapittel. Tenk hvor vakkert det hadde vært hvis folk faktisk brukte venstrefeltet til forbikjøring, og intet annet! Og enda bedre, tenk om norske bilister visste hva blink til venstre når man ligger i venstre felt betydde... Bare for å dra en liten test, er det noen brukere som vet svaret på sistnevnte? Lenke til kommentar
2new Skrevet 27. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2010 Svar: Flytt deg, jeg vil forbi !! Funker ikke i Norge, må blinke med fjernlysene. Prøv det på Autobanen når man kjører i mørket, du risikerer at han foran bråbremser..... Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Korrekt! Enda godt det finnes noen der ute som forstår seg på god trafikkflyt. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Jeg må innrømme at jeg ofte ligger i venstrefeltet på motorveien, dette når det ligger sinker i høyrefeltet. Liker å ligge rundt 10 km/t over fartsgrensa, og da syns jeg det blir for slitsomt å forbikjøre ei kolonne, bil for bil, med sinker som ligger ett sekund fra hverandre. Har jeg et strekke foran meg på et par kilometer, med nevnte kolonne i høyre feltet, ligger jeg fast i venstre feltet. Ser jeg at det kommer noen bak som holder høyere fart enn meg, legger jeg meg fortest mulig over i høyre felt og gir fri vei for de som kommer bak. Skulle det hende at jeg er aleine på motorveien (skjer vel nesten aldri), ligger jeg fast i høyre feltet, og gjør kjappe forbikjøring i venstre felt. Jeg mener og håper at denne form for kjøring ikke er irriterende for noen. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Korrekt! Enda godt det finnes noen der ute som forstår seg på god trafikkflyt. Jeg visste ikke svaret, men jeg føler ikke at jeg misser så mye når det gjelder å holde trafikkflyta akkurat? Men nå som jeg vet hva det betyr, så vil det vel si at jeg forstår meg på god trafikkflyt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå