Lami Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 God morgen. Har lenge tenkt på å starte en CS:S clan, og nå begynner jeg. Men jeg trenger webside og server(e). Jeg lurer da på hvem jeg skal kjøpe servere fra? Har sett på dustworld.net men vet ikke om dem er gode. Fikk prøve en gratis server hos dem, da fikk jeg rundt 70 i ping, men jeg hadde ikke åpnet noen porter på routeren, kanskje det var problemet? Jeg har tenkt at det skal være en norsk clan, men vil også hvis det kommer spillere fra andre land som skal spille på serveren, at dem har god nok ping til å spille. Tenkte først å kjøpe vanlig server, så får jeg se hvor mange som er interessert før jeg kjøper flere. Når det gjelder webhotell, tenkte å kjøpe fra One.com, en 3000Mb for 10kr i mnd. Er det greit nok til å ha et forum og diverse andre sider? Eller kanskje Dreamhost har bedre tilbud? Hvis dere ikke vet om noen andre da. Takker for svar og eventuelle tips! Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg tippe og tro at til den bruker du beskriver så holder iaff one.com som webhost. Skal du utvikle selv eller kjøpe tjenesten? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Blir nok å kjøpe tjenesten hvis det ikke koster altfor mye. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Blir nok å kjøpe tjenesten hvis det ikke koster altfor mye. Hvor mye hadde du budsjettert med da? Og hva innhold skal du ha? Login/stat/admin/newsposting? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Billigst mulig. Skal ha login sånn at brukere kan registrere seg på forumet. Trenger stats som viser hvor mange som spiller på serverene, som også viser IP. Trenger admin system ja. Tenkte og ha en hovedside da, og små-menyer på siden elns som man kan velge hvor man vil gå, til f.eks forumet, server-statestikk, om informasjon og sånt. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Billigst mulig. Skal ha login sånn at brukere kan registrere seg på forumet. Trenger stats som viser hvor mange som spiller på serverene, som også viser IP. Trenger admin system ja. Tenkte og ha en hovedside da, og små-menyer på siden elns som man kan velge hvor man vil gå, til f.eks forumet, server-statestikk, om informasjon og sånt. Er det ikke en admin/mod sak til CS som gjør det? Poster stats osv? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 Jeg vet ikke.. Kanskje HLSW? Vet ikke om det går an å putte på en side.. Men hos One.com så står det at visst jeg skal bruke .no domene, må det være en norsk organisasjon eller firma. Hm.. Er det noen andre jeg kan kjøpe hos som er billige? Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Jeg vet ikke.. Kanskje HLSW? Vet ikke om det går an å putte på en side.. Men hos One.com så står det at visst jeg skal bruke .no domene, må det være en norsk organisasjon eller firma. Hm.. Er det noen andre jeg kan kjøpe hos som er billige? For .no må du ha et organisasjons nummer. Som du får ved å være en organisasjon (tror også enkeltmansforetak også får det). Men hvorfor ikke .net? Er jo ikke knytta til noe spesielt og ganske vanlig. Billigere og. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 Ok, men har hørt at One.com ikke er så bra, ifølge disse folka. Men hvem skal jeg leie CS:S server fra? Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 "disse folka" sitt eneste argument er at _hvis_ du har tenkt til å si opp så må det gjøre 45 dager før ny årsavgift står til forfall. Også dette med rettigheter da... "bla bla bla". Jeg har hatt websiden min hos one.com i noen år nå. Har ingenting å klage på. Har du absurde krav så er det vel kanskje best å sette opp sin egen, men helt vanlig hjemmeside skal gå veldig bra. Ellers må du opp i pris på en løsning hos uniweb for eksempel. CS:S har jeg ikke peil på, ei heller servere. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Nå står det mellom SurfTown, One.com og kanskje GoDaddy. Hos SurfTown står det: Abonnement 12 mdr. X NOK 20,00 Hva er greien med X NOK 20,00? Jeg valgte det med 15,- i mnd. Hvorfor står det X NOK 20,00? Men er Linux det beste server typen å ha eller? Blir det noen forskjell for meg når jeg holder på enn det skulle vært med Windows? Med Linux får jeg ingenting av dette: -- ASP - ASP.NET 3.5 (Medium trust) MS SQL 2005 databaser MyLittleAdmin MySQL 5.0 Databaser phpMyAdmin ODBC DSN Connections (ASP) Webalizer statistikk FTP Konto Dimac w3 Image 2.0 Dimac w3 Jmail Pro 4.4 SAFileUP 5.0 Standard Frontpage Extenstions Er det dumt? Hva slags alternativer har jeg med Linux som server da? Har hørt både dårlige og gode erfaringer med One.com, men hørte at det går kun an å laste opp filer på maks 1MB? Blir ikke dette vanskelig hvis jeg skal lage artikkler med bilde, og får problemer med størrelsen på bildet og sånt? Hos GoDaddy så var det mye å velge imellom, som gjorde det vanskeligere å velge hva jeg skal ha med. Vet ikke hva jeg trenger av det jeg blir tilbydt heller. Lenke til kommentar
qlimaxxx Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Litt OT men jeg søker klan, blir med og hjelper med alt jeg kan. Kan sette opp dedicated server først, mulig litt mindre stabilt, og ikke opp 24/7 Lenke til kommentar
baguett Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 http://dsrack.dk/ eller http://www.ingame.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå