bb79 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Skoene mine lukter noe helt grusomt etter at jeg har svettet meg gjennom fire dager med seminar. Jeg byttet jo sokker hver dag, men lukta ble ikke noe bedre. Nå ser det ut som lukta har satt seg på skoene, så selv om jeg bruker rene sokker (og rene føtter) smitter lukta over. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt lukta? Jeg kan jo ikke akkurat hive skoene i vaskemaskinen. Finnes det noe kjerringråd a la sitronsaft eller eddik? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Eddik skal gjøre susen det. Ha en liten shotglass eller lignede med det i skoen. Men det skal fins slike dufte kuler i sportsbutikker som du setter i skoene etter bruk. Lenke til kommentar
NancyRude Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 legg de i fryseren en stund, da kommer vel de fleste bakteriene som forårsaker lukten til å dø. Lenke til kommentar
KattaErDau Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Skoene mine lukter apebæsj, men jeg har aldri giddet å vaske dem. Trenger ikke å ta dem av meg offentlig så derfor har jeg ikke brydd meg om saken. Men jeg kan tenke meg til at parfyme funker greit. Men da lukter det jo parfyme i stedet. Spørsmålet er hva som er best. Svette eller parfyme? Hmmm... Du kan jo også prøve å bytte såler. Eller som noen har skrevet her, og du selv, prøve med eddik. Hvilke sko er det snakk om? - KattaErDau Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Hvorfor kan du ikke gi dem en runde i vaskemaskinen? Jeg gjorde det med mine, og de så til og med nye ut etter vasken! Bare husk å legg noe oppi skoa så de ikke mister formen Lenke til kommentar
jogurten Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 sko deo fra scoll.og eventuelt en fot deo fra samme merke?begge lukter godt, men den ene lukter veldig godt, husker ikke hvilken av de det er nå.fåes kjøpt på apoteket ihvertfall. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 (endret) Appelsinskall fungerer og er billig Edit: Ta ut skallet før du bruker skoen! Endret 4. mars 2010 av RIP Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Takk for mange nyttige svar Jeg vil helst ikke vaske skoene i vaskemaskinen. Skoene er av typen Geox Respira som puster. Mulig jeg pælmer dem på verandaen et par netter. Hvis jeg har skoene i fryseren er jeg redd at fryseren vil lukte vondt! Lenke til kommentar
Eoy Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Vask de, eller spray regelmessig med en spray for tematikken du nevner. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 Lukten forsvant gradvis, men det var allikevel ille. Derfor prøvde jeg å hive dem i vaskemaskinen på 40 grader. Resultatet ble at det luktet død mann, tåfis og ost. Enden på visa var at jeg pælma skoa i søpla og kjøpte noen nye. De hadde uansett gått i 3 år. Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Nåja, antar at du kunne fått lukta til å gå vekk. Mitt tips: Vask såler i maskinen på 90 grader med såpe, og eller lufte skoene noen dager. (Med andre ord, la dem stå ute (tørt) i minst 48 timer, helst lengre). Hvis dette ikke funker så ville jeg prøvd frysetipset høyere oppe i tråden. Lenke til kommentar
stud27 Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Har samme problemet selv, men i mine lukter det kattepiss. Har prøvd alt, intet funker. De får bare leve med lukta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå