Gå til innhold

BK: Min aller første photoshoot, "headshot"-portrett.


Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg altså hatt min første photoshoot som. Jeg er jo amatør til de grader, men har fått mer og mer interesse for foto den siste tiden, og mitt siste innkjøp var en softbox som jeg nå har fått testet litt. Fikk ei veninne av samboeren min til å stille opp og vi knipset en del bilder i undergangen på togstasjonen i byen.

 

Bildet har fått litt redigering i Lightroom og litt i Photoshop og personlig ble jeg godt fornøyd med resultatet, da med det faktum at jeg kun hadde tatt noen få bilder med denne softboxen tidligere og at jeg heller ikke er noen racer på redigering. Legger ved den ferdige utgaven og originalen, jpg rett ut fra kamera.

 

Fyr løs! :)

 

Sluttresultat:

 

sivfrsteutkastliten.png

 

Original:

 

sivfrsteutkastlitenorig.png

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte ikke helt etterbehandlingen. For mye grønskjær og blur som gir et litt uskarpt inntrykk. Ved første øyekast fant jeg smilet litt unaturlig, men den tanken gav seg litt.

 

Liker orginalen best. Stor blender synes jeg var stilig.

Endret av Bibbo
Lenke til kommentar

ORGINALEN! ;) I orginalen har du nemleg fått en fin DOF, og noen snasne farger. Komposisjonen synes jeg er ørlite for trang, og ville gjerne ha ønsket meg litt mer luft, spesielt på venstre side. Men likevel lider bildet ditt av ganske så undereksponering, og kunne enkelt vært løftet med litt justeringer av lyset i photoshop.

 

Til sist vil jeg minne deg om at linking til bilder ikke er tillatt, så lenge reglene ikke har blitt skiftet i den siste tid. :)

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger. :)

 

Jeg vet at huden er gjort i overkant myk, og det ser jeg selv, men det var også litt av vitsen. Var på jakt etter dette "dukke"-ansiktet. Bakdelen er at høyre siden av ansiktet nå ser uskarpt ut som følge av dette. Har fikset bilder i stedet for linker nå. :) Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...