nordemoniac Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Desire er rootet nå, så da forsvann siste grunnen til å kjøpe en Nexus vil jeg tro for mange Vel, hvem har lyst til å bricke sin nye Desire? Endret 29. april 2010 av nordemoniac Lenke til kommentar
starfox Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Desire er rootet nå, så da forsvann siste grunnen til å kjøpe en Nexus vil jeg tro for mange hva betyr rootet Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Desire er rootet nå, så da forsvann siste grunnen til å kjøpe en Nexus vil jeg tro for mange hva betyr rootet Hacket, slik at man får mer tilgang. Ikke lurt å gjøre ennå, da det ikke har kommet noen god måte å ta backup på. Kan ende med at den blir bricked, altså like verdifull som en murstein... Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Et argument for Nexus One er oppdateringer, siden den kjører ren Android (uten Sense) vil den sansynligvis bli oppdatert med ny programvareversjon raskere enn Desire. Android 2.2 er jo snart her :-) Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Et argument for Nexus One er oppdateringer, siden den kjører ren Android (uten Sense) vil den sansynligvis bli oppdatert med ny programvareversjon raskere enn Desire. Android 2.2 er jo snart her :-) Sant, sant... Lenke til kommentar
karakas Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Hva er det som gjør at Nexus One koster 1000kr ekstra i forhold til Desire? Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Hva er det som gjør at Nexus One koster 1000kr ekstra i forhold til Desire? Lurer på om Nexus One har aluminiumsramme som går fra skjermen og rundt på baksiden. Noe som gjør den litt mer stabil. I tillegg har denne aktiv støykansellering, noe som krever litt mer arbeid i utviklingen etc. Og Nexus har også gått igjennom mye juling under produksjon. Ligger 5 videosnutter på youtube som det kan være greit å se. Tror rett og slett det er produksjonen som har kostet mye penger. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 På tide med ny telefon igjen, og det står nok mellom en av disse to. Sannsynligvis Nexus One, da den er langt mer hensiktmessig å bestille for meg og i tillegg er langt billigere. Telefonene er jo forholdsvis like og det er ingen av forskjellene nevnt i denne tråden som vil være avgjørende for mitt valg. Eneste måtte være at rooting vil være et krav på sikt, men det kan jeg ikke tenke meg blir noe problem. Mitt spørsmål blir derfor; er det noen som fysisk har prøvd begge telefonene og merket noen særlig forskjell når det kommer kvalitetsfølelse? Jeg tenker da på hvor godt telefonen ligger i hånda, plassering av tyngdepunkt og generell opplevelse av byggekvalitet. Er telefonene like like når det gjelder dette som når det kommer til specs? Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Sjekk også denne artikkelen, Nexus One har tydeligvis et svært godt kamera: http://androidandme.com/2010/05/phones/the-incredible-camera-showdown-droid-incredible-vs-nexus-one/ (Testen sier ingenting om kameraet i HTC Desire, men Nexus One kalles "the current reigning Android camera king") Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå