Gå til innhold

Desire eller Nexus One?

Anbefalte innlegg

Ja, da var det tid for å kjøpe ny mobil. Etter endel research endte jeg opp med to mobiler som er nesten like, Htc Desire og Htc Google Nexus One. Hvilken burde jeg velge? Trenger ikke ta hensyn til at Nexus ikke er tilgjengelig her i Norge. Er det noen som har prøvd Nexus? Eller som vet noe spesielt? For eksempel, er det best med trackball (Nexus) eller optisk trackpad (Desire)? Er htc`s nye Sense bra?

Takk for alle svar :)

Endret av MarkenMarkus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

samme her, + Desire har litt mere minne og er tilgjengelig i Norge straks om ikke allrede, jeg har isåfall forhåndsbestilt min :) 8 dager igjen \o/

Hvor har du besilt den? Plassene jeg har sjekket har den ikke før slutten av mars :hmm:

chess.no :)

https://webshop.chess.no/mobiltelefoner/htc/desire---android

Man kan vel kanskje ikke kjøpe den om man ikke vil ha et abonement med på kjøpet der tho,

men man kan jo bare betale ut mobilen og ha et abbonement som ikke koster noe pr.mnd.

som Chesspremium eller noe. Det burde isåfall fungere. Det står dog forventet dato, denne kan sikkert forandre seg, men får håpe :)

edit: regnet bare med at chess skrev faktiske lanseringsdatoen,

litt merkelig å skrive noe som er 2uker før lanseringsdato, så

hvor de får datoen fra aner jeg ikke, men man vet jo aldri.

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar

Hvordan funker det der Chess nedbetaling? Kjøper mobilen for 1399, så betaler du 199 i måneden, for hvor lenge?

Det virket iallefall veldig billigt. Skal kjøpe meg Desire jeg og, med abonemang, for og få den litt billigere + at jeg er veldig lei av og kjøpe kontantkort heletiden. :p

Lenke til kommentar

Hvordan funker det der Chess nedbetaling? Kjøper mobilen for 1399, så betaler du 199 i måneden, for hvor lenge?

Det virket iallefall veldig billigt. Skal kjøpe meg Desire jeg og, med abonemang, for og få den litt billigere + at jeg er veldig lei av og kjøpe kontantkort heletiden. :p

Betaler på den i 1 år. Har bestilt den fra Chess. Er nå uten operatørlås så da er det bare å bruke ett annet abonnement.

Lenke til kommentar

Betaler på den i 1 år. Har bestilt den fra Chess. Er nå uten operatørlås så da er det bare å bruke ett annet abonnement.

Men du må vell uansett betale den måneds avgiften selv om du bruker et annet abonnement?

Var da som faen som Desire skulle utsettes da. D:

Lenke til kommentar

Desire er pusha tilbake til 8 april de fleste plasser jeg har sett.

Perfekt, da har jeg fått lønn først og kan glede meg til å få kjøpt den! ;)

Vurderte hero men mer RAM/bedre CPU sier jeg ikke nei takk til med tanke på såpass liten prisforskjell. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er jo ingen her som holder seg til topic?

Desire eller Nexus One?

Jeg kan se disse forskjellene:

Desire:

FM-radio

Sense

Optical "Trackball"

Data-dekning i EU/Asia

Nexus One:

FM-radio (har maskinvaren, men er deaktivert. Kanskje framtidig FW-update?)

Ikke sense

Fysisk Trackball

Aktiv støyredusering (virker utrolig bra!)

Data-dekning over hele verden.

Ellers er telefonene stort sett helt like. Jeg for min del ser fordelen med radio og sense. Trackball blir nok ikke brukt til annet enn spill (de har jo touchscreen!)

Aktiv fjerning av støy er jo noe som frister! De i den andre enden vil nok like denne funksjonen.

Man kan enkelt få en Desire til å se ut som Nexus One (skru av sense) men ikke omvendt, uten å ødelegge garanti.

Jeg tror jeg ville gått for Desire med tanke på enkelheten ved å kunne bruke sense. Jeg ville muligens valgt Nexus grunnet støyreduksjon i tillegg til at den virker mer testet i ekstreme forhold. Den er jo også litt dyrere, og skal være mer "kvalitetstelefon."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...