Vetikkeheltjeg Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg lurte bare på noe enkelt. Hva er forskjellen på Sapphire Radeon HD 5850 1GB GDDR5 og Asus Radeon HD 5850 1GB? Lenke til kommentar
Kjell-arne Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Den største forskjellen "på papiret" er at HDMI-utgangen på kortet til Sapphire blir kategorisert som HDTV-utgang. Ellers egner Asus sine skjermkort seg ofte bedre til overklokking enn de andre. Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg skrev feil, beklager. Trodde jeg bestilte Sapphire. Men det jeg bestilte var XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5. Noe forskjell på det og Asut sitt Radeon HD 5850 1gb? Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Du burde google for å finne ut av dette.. Tar mye kortere tid enn å lage en forumpost her. MEN, det er hovedsaklig 3 forskjeller: - Kjøleløsningen - Fabrikk-clocken - Produsentgarantien Noen produsenter modifiserer kjøleløsningen før de setter merket sitt på det - men forskjellene er minimale, stort sett. Noen kort leveres ørlite overclocket fra produsent, men dette er knapt merkbart i ytelse. Noen produsenter har lengre/bedre garanti enn andre. Husker ikke hvordan dette er i farten, men XFX og Asus har gode garantiordninger. Forskjellene her er også minimale (tror jeg). Kort oppsummert: Kjøp det billigste kortet. Det er fint liten forskjell og klokke kortet kan du heller gjøre selv. Selve kortet er klin likt - så "same shit, different wrapping" er ganske dekkende. EDIT: Jeg valgte XFX fordi de har en god garanti og det var 3 stk. 5770-kort til samme pris. Endret 2. mars 2010 av E-asy1985 Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Takk for svar! Kjøpte XFX, var dyrere men kortet hadde mer klokkehastighet enn asus Lenke til kommentar
Kjell-arne Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) - klipp klipp - Endret 2. mars 2010 av Kjell-arne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå