Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Reunion med ungdomsskolen

Gjest Antihelt

Anbefalte innlegg

Gjest Antihelt

Så er tiden kommet for reunion med kullet jeg gikk ut av ungdomsskolen med i 1999. Riktignok et år for sent, menmen.

Det kommer ikke til å skje før i mai, men begynner allerede nå å vurdere frem og tilbake om jeg skal gå. Ungdomsskolen var nemlig ikke en flott tid for meg, slik den er for mange. Jeg hadde kun 3 venner, og disse var jeg vel sammen med utenom skolen ca 10 ganger i løpet av de 3 årene jeg gikk på ungdomsskolen.

I tillegg ble jeg sviktet av omtrent alle mine venner fra barneskolen, da vi ble delt opp og puttet i paralellklasser på ungdomsskolen. De kom med i den kule gjengen, og var ute med venner og festet hver helg, mens jeg satt hjemme sammen med mamma og lillebror og så på "Familiesagaen De syv søstre".

Har så mange vonde minner. Jeg var f.eks og spilte fotball på en lørdagskveld sammen med broren min, da flere av mine tidligere klassekamerater kom og skulle på fest. De gadd ikke å spørre om jeg ville bli med, men gjorde heller narr av at jeg spilte fotball en lørdagskveld på vinteren:(.

En annen gang ble jeg banket opp av en av mine bestevenner fra barneskolen fordi jeg hadde satt ut et rykte om han, for å hevne meg på at han "ditchet" meg da vi kom på ungdomsskolen. Pga den episoden slet jeg med psykiske problemer i 6 år etterpå.

I tillegg kom omtrent daglig mobbing og latterliggjøring fra både jevnaldrende og eldre elever. Dette gjorde meg selvsagt enda mer sjenert enn jeg allerede var, og ved utgangen av 10.klasse turte jeg knapt å se folk i øynene...

Nå er det altså tid for å samles igjen, og på mange måter har jeg lyst til å dukke opp for å vise at jeg har lykkes i livet til tross for disse miserable årene i livet mitt. Jeg har samboer, sertifikat, bil, hus(leier), jobb og høyskoleutdannelse, så jeg har klart meg ganske bra:)

På den annen side er jeg redd at det skal bli mimring over den "fine" tiden "alle" hadde på ungdomsskolen, der de prater om alt det morsomme som skjedde, men som jeg aldri var en del av. Jeg var ikke på noen av skoleballene på ungdomsskolen, og selvsagt heller ingen fester. Så jeg er litt redd for å bli sittende i en krok å synes synd på meg selv.

Hva synes folket? Burde jeg dra, eller la være? Noen som har noen liknende erfaringer med reunion som vil dele de med meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns du burde dra.

Folk endrer seg KRAFTIG i løpet av 10 år, spesielt fra ungdomsskolenivå til "voksenlivet".

Det fine er at du står 100% i kontroll over situasjonen. Du kan dra dit, og hvis det ikke er noe særlig, så bare drar du og ser deg ikke tilbake. :)

Mye bedre å hoppe i det og se hvordan det går, enn å bli sittende angrende hjemme og lure på hvordan det kunne gått.

Dra! Du kommer ikke til å angre. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

^^

Bra sagt!

Jeg ville også dratt, husk at dere er voksne nå! Det blir en helt annen tone, og det blir gøy å se hvordan folk har forandret seg. De folkene du hang sammen med på skolen er backupen din, prat med de om minnene dere hadde på skolen feks.

Jeg er ganske sikker på at de fleste vil at du kommer, de synes nok det er spennende å se deg igjen. Dukker du ikke opp så blir du på en måte bare glemt :(

Håper du drar, og håper du får en fin fest!

Lenke til kommentar

hadde dere fest på ungdomsskolen? vet ikke om det blir for vanskelig å ignorere alle som var jævlige mot deg. har du god kontakt med de greie fra skolen, eller har du hengt/holdt kontakt med noen andre istedenfor? det jeg synes er veldig rart her er at folk mener at hans gamle bekjente kan være greie nå. Det kan godt hende, men skal det liksom unnskylde de det de gjorde mot han? Mchalvorsen:har du ikke lest åpningsinnlegget? jeg ville tvilt på at han hadde så utrolig mange fine minner slik han har forklart det...Enten vil de fleste at han kommer for å hovere, eller unnskylde hvor jævlige de var med han. Men hvis det er slik at de som mobbet han, o.l går godt sammen med venner og slikt, da kan det være at de knapt lar seg affisere at de var mobbere. hvis de har forandret seg og blitt voksne, så kan det jo hende at de har såpass innsikt at de ber om tilgivelse. Men er ikke så dumt det smurstafa sier om at du kan dra hvis det ikke er noe særlig. og hvis noen mot formodning skulle spørre hvorfor du går, så kan du jo si den hele og fulle sannhet og hvis det ikke er noen som beklager seg da, da er de bare gjennomførte drittsekker. Men du bør jo ha noen du trivdes med da du gikk på ungdomsskolen, hvis ikke blir det poengløst. Men vil 1 kveld gjøre opp for alle de onde årene? da bør du ihvertfall klare på en måte å hovere over alle som var jævlige med deg, med at du har gjort det bedre enn de. Men var det en skikkelig sammensveiset gjeng og du var ikke en del av den? Da bør de få en skikkelig uggen følelse i magen uansett. Men hvis det er slik at du mistrivdes med de aller fleste, da bør du virkelig gå dit for å skape en elendig stemning. slike folk fortjener ikke bedre. Lag kvalme det fortjener de...Spør de hvorfor du er sånn, så kan du jo bare fortelle den hele sannheten!

• Liker 1
Lenke til kommentar

hadde dere fest på ungdomsskolen? vet ikke om det blir for vanskelig å ignorere alle som var jævlige mot deg. har du god kontakt med de greie fra skolen, eller har du hengt/holdt kontakt med noen andre istedenfor? det jeg synes er veldig rart her er at folk mener at hans gamle bekjente kan være greie nå. Det kan godt hende, men skal det liksom unnskylde de det de gjorde mot han? Mchalvorsen:har du ikke lest åpningsinnlegget? jeg ville tvilt på at han hadde så utrolig mange fine minner slik han har forklart det...Enten vil de fleste at han kommer for å hovere, eller unnskylde hvor jævlige de var med han. Men hvis det er slik at de som mobbet han, o.l går godt sammen med venner og slikt, da kan det være at de knapt lar seg affisere at de var mobbere. hvis de har forandret seg og blitt voksne, så kan det jo hende at de har såpass innsikt at de ber om tilgivelse. Men er ikke så dumt det smurstafa sier om at du kan dra hvis det ikke er noe særlig. og hvis noen mot formodning skulle spørre hvorfor du går, så kan du jo si den hele og fulle sannhet og hvis det ikke er noen som beklager seg da, da er de bare gjennomførte drittsekker. Men du bør jo ha noen du trivdes med da du gikk på ungdomsskolen, hvis ikke blir det poengløst. Men vil 1 kveld gjøre opp for alle de onde årene? da bør du ihvertfall klare på en måte å hovere over alle som var jævlige med deg, med at du har gjort det bedre enn de. Men var det en skikkelig sammensveiset gjeng og du var ikke en del av den? Da bør de få en skikkelig uggen følelse i magen uansett. Men hvis det er slik at du mistrivdes med de aller fleste, da bør du virkelig gå dit for å skape en elendig stemning. slike folk fortjener ikke bedre. Lag kvalme det fortjener de...Spør de hvorfor du er sånn, så kan du jo bare fortelle den hele sannheten!

Jeg tror at når man blir 25-26 så har man lagt mobbing bak seg, dvs at de som mobbet han før sannsynligvis ikke vil være drittsekker mot han nå, men heller interessere seg i hva han driver med nå osv. Som en backup har han jo disse 3 vennene som han hang med på skolen.

Håper du er ironisk i siste del av innlegget ditt? Hva er poenget med en reunion? Det er å se igjen folk man omgikk når man var ungdom, og se hvordan folk har blitt og hva de driver med. Trenger ikke handle så mye om det som skjedde på ungdomsskolen i det hele tatt... Går det til helvete så går du, ferdig med det, men det kan hende det blir gøy og at du blir kjent med folk du ikke pratet med før på en annen måte. Win/win.

JEg kan garantere at de ikke kaster viskelær på deg og dynker deg i snøen for å si det sånn

Lenke til kommentar

Jeg tror at når man blir 25-26 så har man lagt mobbing bak seg, dvs at de som mobbet han før sannsynligvis ikke vil være drittsekker mot han nå, men heller interessere seg i hva han driver med nå osv. Som en backup har han jo disse 3 vennene som han hang med på skolen.

Håper du er ironisk i siste del av innlegget ditt? Hva er poenget med en reunion? Det er å se igjen folk man omgikk når man var ungdom, og se hvordan folk har blitt og hva de driver med. Trenger ikke handle så mye om det som skjedde på ungdomsskolen i det hele tatt... Går det til helvete så går du, ferdig med det, men det kan hende det blir gøy og at du blir kjent med folk du ikke pratet med før på en annen måte. Win/win.

JEg kan garantere at de ikke kaster viskelær på deg og dynker deg i snøen for å si det sånn

jeg hadde skjønt dette hvis man hadde trivdes på skolen, men det gjorde ikke han. å være der og late som at han hadde det helt fantastisk på skolen blir da feil og ser ett større poeng å lage kvalme. man kan da ikke bare tilgi slikt selv om noen har blitt eldre og muligens mer voksent. hvis TS tilgir det folk har gjort med han fortjener han medalje, for slike store mennesker ser man ikke ofte. når og hvis han eventuelt velger å gå så bør det være demonstrativt for at folk skal skjønne hvor jævlig de har vært. mobbere fortjener ikke å ha det gøy!

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Regner med at TS har litt lyst til å dra iogmed at han lager denne tråden... Hvis han absolutt ikke villet gå så hadde han jo ikke vurdert det.. Jeg skjønner skepsisen til å treffe igjen sine mobbere, men du må gi folk en sjans til å forandre seg. Hadde jeg vært TS hadde jeg ikke dratt på den festen med det for øyet å få folk til å si unnskyld, men med målet om å gi folka en ny sjanse og prøve å ha det gøy med de og bli kjent med de.

Gjør man som du sier, kommer dit for å lage kvalme og være kjip, hvem går det utover da? tror du de folka blir lei seg og får dårlig sammvittighet? Nei, de gjør ikke det og TS blir sannsynligvis ignorert. Det er ingen som liker partypoopers på fest... Kommer han dit med målet å ha det gøy og bli litt bedre kjent med folk så er det faktisk en stor sjans for at festen blir gøyal også...

Du kan godt si at mobbere ikke fortjener å ha det gøy, men tror du de får en kjip fest hvis TS surmuler hele kvelden? Hvem får det kjipt da tror du?

Lenke til kommentar

Regner med at TS har litt lyst til å dra iogmed at han lager denne tråden... Hvis han absolutt ikke villet gå så hadde han jo ikke vurdert det.. Jeg skjønner skepsisen til å treffe igjen sine mobbere, men du må gi folk en sjans til å forandre seg. Hadde jeg vært TS hadde jeg ikke dratt på den festen med det for øyet å få folk til å si unnskyld, men med målet om å gi folka en ny sjanse og prøve å ha det gøy med de og bli kjent med de.

Gjør man som du sier, kommer dit for å lage kvalme og være kjip, hvem går det utover da? tror du de folka blir lei seg og får dårlig sammvittighet? Nei, de gjør ikke det og TS blir sannsynligvis ignorert. Det er ingen som liker partypoopers på fest... Kommer han dit med målet å ha det gøy og bli litt bedre kjent med folk så er det faktisk en stor sjans for at festen blir gøyal også...

Du kan godt si at mobbere ikke fortjener å ha det gøy, men tror du de får en kjip fest hvis TS surmuler hele kvelden? Hvem får det kjipt da tror du?

så du synes det var greit at de ødela livet hans på ungdomsskolen, mens det er helt på jordet av han å ødelegge festen nå? de ødela noen år av hans liv, han vil bare ødelegge en kveld. Forskjell? JA!

Var folkene så jævlig mot han på skolen, så bør de få dårlig samvittighet. Med mindre TS er Verdens mest fantastiske menneske, så vil han finne det umulig å tilgi disse folkene. Så da kan de folkene bare få late som om ingenting har skjedd og slippe unna med det? skal man gi folk sjanse til å forandre seg, så må de virkelig gjøre opp for seg og! Med mindre TS er ett helt fantastisk menneske, så vil smerten fra de årene fremdeles være der og det er vel ingenting som egentlig kan gjøre opp for det!

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Så han skal bare dra på den festen og lage kvalme da? Greit at de har ødlagt hele ungdomstida hans, er ikke kult det, men det å ta igjen på denne måten fører jo ingensteds hen! Det blir jo bare å grave seg ned! TS har jo virkelig kommet seg på beina og ser ut til å leve ett godt liv, og iogmed at han vurdere å dra på festen så viser jo dette at han er villig til å kanskje forsone. Hvis han dermed kommer i prat med disse folka så er jeg rimelig sikker på at de er greie tilbake, hvis ikke så er det jo bare å dra..

Det er to ting som kan skje, enten så driter de fortsatt i han og utelukker han fra festen(lite sannsynlig) eller så prater de med han, blir bedre kjent og kanskje de tilogmed beklager seg.

Drar han dit, lager kvalme og skal ta hevn, så blir han jo idioten som ødela festen og som ingen ville ha der. Drar han derimot dit og er den bedre personen så får han enten en god opplevelse og nye bekjentskap, eller så drar han hjem hvis det er mislykket, en erfaring rikere.

Lenke til kommentar
Gjest Antihelt

Mye har skjedd siden 1999, folk har forandret seg og folk endre seg tro det eller ei selv om vi har vanskeligheter med å tro det om andre. Har du noen noen i backup som du vet er hyggelig å treffe der?

Det er også litt av problemet her. Alle kommer sikkert til å komme etter å ha vært på vorspiel hos folk de fortsatt har kontakt med, mens jeg kommer til å komme edru og alene. Selvsagt kan jeg ta meg noen øl på forhånd, men det er liksopm ikke det samme. De 3 tidligere vennene jeg snakket om her, viste seg å være noen tullinger etterhvert, som blant annet ikke klarte å akseptere at jeg hadde kjæreste, og jeg kuttet derfor all kontakt med de for 5 år siden... Gruer meg også litt til å evt møte de, da "bruddet" vi hadde egentlig var ganske sårt:(

Lenke til kommentar

Mye har skjedd siden 1999, folk har forandret seg og folk endre seg tro det eller ei selv om vi har vanskeligheter med å tro det om andre. Har du noen noen i backup som du vet er hyggelig å treffe der?

Det er også litt av problemet her. Alle kommer sikkert til å komme etter å ha vært på vorspiel hos folk de fortsatt har kontakt med, mens jeg kommer til å komme edru og alene. Selvsagt kan jeg ta meg noen øl på forhånd, men det er liksopm ikke det samme. De 3 tidligere vennene jeg snakket om her, viste seg å være noen tullinger etterhvert, som blant annet ikke klarte å akseptere at jeg hadde kjæreste, og jeg kuttet derfor all kontakt med de for 5 år siden... Gruer meg også litt til å evt møte de, da "bruddet" vi hadde egentlig var ganske sårt:(

hvis du skal dra dit, så vil jeg anbefale deg å komme full som en alke. da kan du seriøst ha det gøy uansett! Og det er fra fulle folk og barn du får høre sannheten. du kan jo si det til de da...for noen tullinger som ikke kunne akseptere det da!

Lenke til kommentar

Tja, jeg har nå ihvertfall vært til stede på noen reunioner,så gammel er jeg og det som kjennetegner dem er at det alltid er en god stemning, folk er der fordi de er interresert i å møte gamle klassekamerater og kjente. Ingen som kommer dit for å lage kvalme og bråk! Det blir bare for dumt!

Du oppfordrer TS til å møte opp kannakkas og lage kvalme, hvem er det som får svi for det da? Folk kommer bare til å se dumt på han og kaste han ut fra festen, da er det bedre å holde seg hjemme...

De gangene jeg har vært på reunion er det alltid ett par stk jeg har grua meg til å møte, men de har overrasket meg, og det har alltid vært god tone!

Folk kommer dit for en god opplevelse, ikke for å henge ut folk og være idioter...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, jeg har nå ihvertfall vært til stede på noen reunioner,så gammel er jeg og det som kjennetegner dem er at det alltid er en god stemning, folk er der fordi de er interresert i å møte gamle klassekamerater og kjente. Ingen som kommer dit for å lage kvalme og bråk! Det blir bare for dumt!

Du oppfordrer TS til å møte opp kannakkas og lage kvalme, hvem er det som får svi for det da? Folk kommer bare til å se dumt på han og kaste han ut fra festen, da er det bedre å holde seg hjemme...

De gangene jeg har vært på reunion er det alltid ett par stk jeg har grua meg til å møte, men de har overrasket meg, og det har alltid vært god tone!

Folk kommer dit for en god opplevelse, ikke for å henge ut folk og være idioter...

nå var det kanskje lettere for deg på reunion siden du ikke har de samme problemene som TS. Sier ikke nødvendigvis at han skal lage kvalme, men å gi alle og enhver som har vært jævlig mot han, det kan være mulig. å møte opp full kan jo være lurt hvis dette er noe han ikke har lyst til å huske...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest

dropp det, det ville definitivt jeg ha gjort. Jeg greier ikke helt se for meg at jeg kan ha det gøy med en gjeng folk som gjorde livet mitt surt og da ser jeg liten grunn til å møte opp. Såklart kan de ha forandret seg, det har de sikkert og, men det fjerner ikke de minnene man har om alt det vonde som har skjedd, og da skal det godt gjøres å kunne "smile og le i samme rom".

Uansett hva du bestemmer deg for, lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg droppa min egen reunion. Og har ikke angra et sekund. Ser ikke noen grunn til å dra opp igjen masse gammel dritt. Ungdomskolen var heller et trist kapittel i mitt liv.

Har man ikke lyst så skal man ikke føle seg tvunget til å dra.

Gi en lang faen og ikke se deg tilbake er mitt tips.

Lenke til kommentar

Dra, vis de idiotene som mobbet og gjorde narr av deg hvem som er den virkelige vinneren! :yes:

Jeg skjønner ikke helt vitsen med å gjennoppleve dårlige minner. Antagelig så skjønner ikke mobberene at de gjorde noe galt likevel så da har man ikke noe å vise dem.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...