Gå til innhold

Final Fantasy VIII på data

Anbefalte innlegg

Hei. Er ikke noe datageni, så håper jeg poster riktig sted.

har seg sånn at jeg har lastet bed ePSXe og koser meg glugg i hjæl meg FF7, men jeg har også lyst til å spille VIII. Dette spillet har jeg i fysisk form fra gamle dar`, men har prøvd å putte CD`en i dataen uten resultat. Hva bør jeg gjøre for å få det til å funke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja okei. Jeg har prøvd å putta min ff8 inn i pcen, og prøvd å kjøre det med ePSXe og med forskjellige videoplugins, men alt som skjer er at skjermen blir svart. Har prøvd med Dave`s plugin, men da blir bare programmet lukket. Råd søkes? :) min gamle ps2-maskin fungerer ikke, så datamuligheten er mest aktuell!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Å laste ned piratkopier er under ingen omstendigheter lovlig, selv om man har kjøpt en lovlig kopi tidligere. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Jeg spilte Gran Turismo 2 via emulator uten problem på PCen for en del år siden. Grafikken så litt herpa ut tid tider, som for eksempel rosa vei og grønn himmel. Men selve spillet funket helt fint. For ordens skyld har jeg både PS1 og Gran Turismo 2, men lastet ned en emulator for å prøve. Jeg brukte platen min, og lastet ikke ned spillet.

Problemet med emulatorer er at filsystemet på Playstation-plater ikke er direkte kompatibelt med Windows. Derfor klarer den ikke å lese den direkte, men må bruke et program som forstår det. Det er noe av det samme hvorfor vi ikke kan se en film eller spille av en lyd-plate direkte, men må bruke en dekoder. ;)

Lenke til kommentar

Derfor man bruker gode video plugins. Du kan stille inn diverse ting for å øke oppløsning og antialasing, teksturutjevning osv... Husk at når du øker oppløsninga på spill som har pre-rendrede bakgrunner som Final Fantasy så blir alltid bakgrunnen og alle andre 2D-objekter stygge og pixlete. Det er mulig man kan fikse det på en måte ved å utydeliggjøre det eller noe liknende, jeg fikk det aldri til/prøvde aldri ordentlig. Om det ikke er mulig må du bare leve med det, eller spille med lav oppløsning.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...