Tomstian Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Hei. Er ikke noe datageni, så håper jeg poster riktig sted. har seg sånn at jeg har lastet bed ePSXe og koser meg glugg i hjæl meg FF7, men jeg har også lyst til å spille VIII. Dette spillet har jeg i fysisk form fra gamle dar`, men har prøvd å putte CD`en i dataen uten resultat. Hva bør jeg gjøre for å få det til å funke? Lenke til kommentar
king_olav Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 ff7 og ff8 har en orginal pc versjon(port anbefaler heller å laste ned den enn emu. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Han mener att både 7 og 8 finnes også i PC utgaver, har orginalene selv mere som ett samlerobjekt da det er mange år siden disse kom ut. Lenke til kommentar
Tomstian Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 ja okei. Jeg har prøvd å putta min ff8 inn i pcen, og prøvd å kjøre det med ePSXe og med forskjellige videoplugins, men alt som skjer er at skjermen blir svart. Har prøvd med Dave`s plugin, men da blir bare programmet lukket. Råd søkes? min gamle ps2-maskin fungerer ikke, så datamuligheten er mest aktuell! Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Er det lovlig å laste ned spill, om du har det fra før? Så siden jeg har ff8 på psx så er det ikke ulovlig å laste det ned til pc? Skulle ikke tro det er "lov" å laste ned pc verson, om man har psx verson Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Å laste ned piratkopier er under ingen omstendigheter lovlig, selv om man har kjøpt en lovlig kopi tidligere. Så enkelt er det. Lenke til kommentar
Tomstian Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Derfor vil jeg prøve å få til ff8 på dataen min. Er det noen som veit hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg spilte Gran Turismo 2 via emulator uten problem på PCen for en del år siden. Grafikken så litt herpa ut tid tider, som for eksempel rosa vei og grønn himmel. Men selve spillet funket helt fint. For ordens skyld har jeg både PS1 og Gran Turismo 2, men lastet ned en emulator for å prøve. Jeg brukte platen min, og lastet ikke ned spillet. Problemet med emulatorer er at filsystemet på Playstation-plater ikke er direkte kompatibelt med Windows. Derfor klarer den ikke å lese den direkte, men må bruke et program som forstår det. Det er noe av det samme hvorfor vi ikke kan se en film eller spille av en lyd-plate direkte, men må bruke en dekoder. Lenke til kommentar
Tomstian Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Fikk det til å fungere nå. Men må si at grafikken var vanvittig hakkete! Verre enn ff7 faktisk. Lenke til kommentar
Patney Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Derfor man bruker gode video plugins. Du kan stille inn diverse ting for å øke oppløsning og antialasing, teksturutjevning osv... Husk at når du øker oppløsninga på spill som har pre-rendrede bakgrunner som Final Fantasy så blir alltid bakgrunnen og alle andre 2D-objekter stygge og pixlete. Det er mulig man kan fikse det på en måte ved å utydeliggjøre det eller noe liknende, jeg fikk det aldri til/prøvde aldri ordentlig. Om det ikke er mulig må du bare leve med det, eller spille med lav oppløsning. Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Jeg slet en del med å spille eldre PS spill som Legend of Dragoon, FFVII, VIII og IX. Jeg endte med at jeg laget ISO-filer av alle CDene og kjørte de fra harddisk. Av en eller annen merkelig grunn hjalp det meg, og alle fungerte etter det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå