Gå til innhold

trenger hjelp til kjøp av skjermkort

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her.. Tenker å kjøpe meg et nytt skjermkort, men er litt usikker på hvilket med tanke på hva slags hardware jeg har fra før.

HK: Asus P5N32-E SLI

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4Ghz

GPU: 8800 GT

PSU: 560W chieftec

RAM: 2x 2gb Corsair PC2-6400 (399mhz

Vet at det ikke bare er skjermkortet som trenger en liten oppgradering, derfor jeg lurer på hvilket skjermkort som vil yte best med dette systemet? Planlegger å oppgradere til windows 7 64 bit om ikke så lenge, hvis dette er relevant.

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en 19" acer lcd skjerm, 5ms respons. Den er vel et par år gammel nå. Kan bruke opptil 3000kr, kan gå høyere hvis det er snakk om store forskjeller på et kort til 3k og til 3.5k f.eks.

Eneste jeg spiller om dagen er FF XI og AoC, så ta utgangspunkt i AoC som spill.

Jeg tenkte siden en del av komponentene mine er litt utdatert, så ville de kanskje fungere som en mulig flaskehals for et nytt skjermkort (?)

Lenke til kommentar

Du vil nok mere stor forbedring ja.

Oppgradere fra 19" til 21" er jo lite vits. Kjøp heller en 24" ;)

på selveste atørrelsen ja. Men med tanke på oppløsning, vil jeg anta det blir en forbedring. Jeg kan ikke tro at han har 1920 x 1080 på sin 19 tommer, antaglivis er det ikke wide screen heller.

Og selv et HD 5770 skal gi bedre ytelse enn ditt nåværende 8800GT, men selvsagt ikke så mye som med et HD 5850 skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...