Reklame Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Har såvidt streifet innom Linux før. Har prøvd Ubuntu noen ganger, men har liksom alltid vendt tilbake til Windows. Mye av grunnen til det, er at det har alltid vært en maskinvare som ikke virker pågrunn av manglende drivere eller manglende kunnskaper. Nå vil jeg derimot prøve meg igjen, og spør brukere hvilke distro som passer best til min maskin. Mao, hvilken distro skaper minst mulig problemer for en gammel Windows bruker med følgende maskinvare: Microprocessor 1.9 GHz AMD Athlon™ X2 Dual-Core Processor for Notebook PCs QL-60 Microprocessor Cache Level 2 cache 1 MB Memory 3072 MB (1 x 1024 MB + 1 x 2048 MB) Memory Max Up to 3 GB DDR2 Video Graphics NVIDIA GeForce 8200M Video Memory Up to 1407 MB Hard Drive 320 GB SATA (5400 rpm) Multimedia Drive Lightscribe Super Multi DVD Writer (+/-R +/-RW) with Double Layer support Display 15.6" Single channel LVDS HD BrightView (1366 x 768) Fax/Modem High speed 56K modem Network Card Ethernet 10/100BT integrated Wireless Connectivity 802.11b/g WLAN Sound Altec Lansing® speakers 3D Sound Blaster Pro compatible sound 16 bit integrated Keyboard Full size desktop keyboard (with separate numeric keypad layout) Pointing Device Touch Pad with On/Off button and dedicated vertical Scroll Up/Down pad, volume control, mute button External Ports •5-in-1 integrated Digital Media Reader for Secure Digital cards, MultiMedia cards, Memory Stick, Memory Stick Pro, or xD Picture cards •3 USB 2.0 •1 HDMI connector •1 VGA port •1 RJ45 ethernet connector •1 RJ11 modem connector •1 headphones-out •1 mic-in Dimensions 37.8 cm (L) x 25.2 cm (W) x 4.367 cm (max H) Weight 2.75 kg Power •65 W AC Power Adapter •6-cell Lithium-Ion (Li-Ion) battery Lenke til kommentar
Venesis Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Lenge siden du prøvde Ubuntu? Jeg anbefaler deg å prøve Linux Mint, den er kjent for å være veldig nybegynnervennlig. Endret 2. mars 2010 av Venesis Lenke til kommentar
tingo Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Hvorfor er det slik t flesteparten av de som skriver at de har lyst til å prøve Linux er for late til å brenne en live-CD og prøve sjøl? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå