Gå til innhold

Akambrukernes bilder - mars 2010

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b

Det er tatt på Innlandet i Kristiansund. Tenkte ikke spesielt fargemessig på om det ble for mørkt, men generelt sett overallen. =)

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

I dag kommer jeg med et særdeles merkelig format til meg å være. Fant ut at jeg likte dette i 1:1, så da gikk jeg for det.

Denne gata symboliserer på mange måter et klasseskille i Kristiansund. Det er kommunale boliger og dertil egnet klientell som bor til høyre og de "penere" eldre menneskene bor til venstre.

J P Clausen

post-136301-1268323476,1101_thumb.jpg

1/125 sek

ISO 200

F/8

60mm

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Hehe. For å sette ting i perspektiv, Peugot lager en dieselmotor som veier 90 kg. Altså veier ett ledd av kjettingen fem ganger så mye som en kompleks, moderne bilmotor.

For å sette det enda mer i perspektiv, en slik kjetting kan strekke seg 10-15 % i skikkelig dårlig vær i Nordsjøen..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Likte veldig godt det øverste kjettingbildet ditt der. Skulle ønske jeg kunne fått innpass på byens oljebase og fått tatt en del industribilder selv.

Kameraklubben fikk tilbud i fjor om å få noen medlemmer til å ta bilder for daværende Statoilhydro, men jeg angrer på at jeg ikke slengte meg med gjengen.

Lenke til kommentar

Var ute og knipsa litt i kveld. Fotokonkurransen "lys" lå i bakhodet, men jeg så da jeg kom hjem at jeg var for seint ute for den. Veit ikke helt om dette bildet hadde noe der og gjøre.

Bildet skal være lagret i photoshop med "All Metadata" så EXIF bør være der. Bildet er cropet et par millimeter mot høyre da det var en anelse skjevt.

post-25518-1268343683,4008_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...