Kjell75 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Cruentus, nei e nok bare et solsikkefrø! Skogslik, har virkelig sansen for bildan dine! Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Eg og har sansen for bileta dine, skogslik! Sjølv om dei kanskje ikkje er så bra tekniske og er undereksponerte og med utbrent himmel føler eg at det er noko ekte ved dei. Du greie å fanga naturen på ein reel måte, noko veldig få greie. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 ...for å ikke snakke om den grimme stemningen som jeg mistenker at Skogslik ønsker å få fremheve. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Hehe, takk alle! Hyggelig med komentarer Får meg bare til og drive enda mer med bilder! Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Lite portrett mens vi venta på bussen i dag: Ikke akkurat den typen bilder jeg tar til vanlig, but meh. Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Her er et fra Bellvik. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Pent 2R, men som veldig mange andre, så gjør du den feilen av du ikke bruker tredjedelsregelen. Regelen gjør et bilde mye bedre å se på i de aller fleste tilfeller. Så, litt mer himmel eller hav lønner seg her. Eller litt mindre. Spørs åssen man ser det. Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Rule of thirds er jeg fullt klar over, men regler er til for å brytes. Dette bildet er tatt fra en kai, og hvis det skulle vært komponert annerledes ville jeg fått med for mange forstyrrende elementer som hadde resultert i mere beskjæring. Dessuten ville jeg ha med månen oppe i hjørnet, så da ble det som det ble. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Meget fint, og det fungere slik som det er, men eg trur eg ville tatt meir himmel og mindre sjø. Meir jazz: Det er ganske herlig å få slike bilete på ISO over 1000, noko eg aldri kunne fått på D60en, men D90en greie det fint. Endret 28. mars 2010 av Eksistensiel Lenke til kommentar
Bjoern- Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Et lite innblikk i forrige Lørdag. Endte med 8dagers forkjølelse og tette bihuler etter 4 timer i vann (1,5 time med kamera). Morro likevel! Arty Farty Photoshop Unna vei! Uskarpt , men et bra øyeblikk. Alle bilder tatt med Canon Powershot D10, Auto settings. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Rule of thirds er jeg fullt klar over, men regler er til for å brytes. Dette bildet er tatt fra en kai, og hvis det skulle vært komponert annerledes ville jeg fått med for mange forstyrrende elementer som hadde resultert i mere beskjæring. Dessuten ville jeg ha med månen oppe i hjørnet, så da ble det som det ble. Nei du MÅ huske å bruke Rule of Thirds, det e DØDSVIKTIG!!! Lenke til kommentar
kaian Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Er det ikke rule of micro four thirds som gjelder nå?? Vakkert 2R, og eksistensielt god jazz ser jeg også - særlig det første der var flott! Sesongstart i dag: Etter turen til sommerhavn fikk jeg skyss til land Edit: ny versjon Endret 28. mars 2010 av kaian Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 ...for å ikke snakke om den grimme stemningen som jeg mistenker at Skogslik ønsker å få fremheve. spot on !!! Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Flotte bilder her, gitt! Noen flere seljeskudd (pun intended ): Siste er en 100% crop uten etterbehandling - Color-Heliar 75mm/2.5 med makroring er da ikke så verst på E-P1. Har ikke lagt merke til den rødlige fargen under "pelsen" på de "nyfødte gåsungene" før - men synes den gir en ekstra dimensjon til navnet, den ser nesten animalsk hudlig ut. Lenke til kommentar
acer82 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Mye inspirasjon for en fersk amatør her:) Mitt bidrag er 2 av de aller første bildene med Nikon D90 etter en etterlengtet oppgradering fra Canon Ixus 750:) Motivene er fra Akerselva oppe ved Maridalsvannet. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Kaian: regner med du har gjort bakgrunnen såpass lys / utbrent med vilje på det første bildet, men det svir rett og slett litt i øynene på skjermen hos meg. Mulig det hadde funket på et canvas på den hvite veggen min, men jeg vet jo ikke om det er meningen. På det andre bildet liker jeg veldig godt den disige stemningen. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Takk bufodil! Det er samme tåka på første som siste, ganske nær white-out, men ja - jeg overeksponerte med vilje på det første der, jeg tenderer til å like det - men det trenger jo ikke falle i smak for alle av den grunn Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Under kaia 70-200 f/2.8G VR@135mm ISO 200 1/100 sek. f/10 Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Dagens tema: Egg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå