Gå til innhold

Akambrukernes bilder - mars 2010

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda - dejligt i Syden! :D

Kom også over en nydelig katt foran et idyllisk inngangsparti - usikker på utsnittet, men gjorde det heller vertikalt med døra. Fikk kun avgårde ett skudd, før huseieren kom ut og kikket på mannen som tok bilde av huset hans. Greit nok med bilder av katta, men den smatt innenfor da døra gikk opp.

Man kan si litt av hvert om en stor speilrefleks med batterigrep, lyssterkt objektiv og solblender, men subtilt og diskret er det ikke.. ;)

post-71211-1269290427,7701_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hvorfor er henne knæsj rød/rosa i annsiktet?

Tja, kombinasjon av for mye vibrance og fysisk aktivitet? Var fra en klatretur i foss (isklatring), så kan være en kombinasjon av begge to.

Men når man cropper på en allerede croppet jpeg, da blir det vel ytterligere kvalitetstap eller? Ikke det at jeg har tenkt å lage noe plakat ut av dette bildet, men sånn generelt sett så burde man gjøre croppingen på råfilen?

Eksistensiel: Tar det til etteretning, så skal jeg ta et take #3 (eller var det fire). Takk for konstruktiv kritikk! :)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Hun er vel rød i ansiktet grunnet en kombinasjon av kulde og fysisk kroppsarbeid mtp. klatringen vil jeg tippe ;)

edit: litt for sein.

For egen del synes jeg det har vært en lite produktiv periode den siste halvdelen av forrige uke, så jeg kommer med noen få bilder som jeg egentlig ikke likte noe særlig selv, men mer for å pushe meg selv videre.

post-136301-1269295905,4866_thumb.jpg

post-136301-1269295939,3477_thumb.jpg

post-136301-1269295959,2844_thumb.jpg

Mest av morsomhet jeg jukset til tilt-shift effekten.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Tja, kombinasjon av for mye vibrance og fysisk aktivitet? Var fra en klatretur i foss (isklatring), så kan være en kombinasjon av begge to.

Dette er nok heller for kald hvitbalanse - litt magenta ansikt og blåaktig snø. Her er det nok kameraets hvitbalansemåler som har vært litt på tur - men det kan til dels rettes opp. Har du skutt i RAW kan det helt og holdent korrigeres uten kvalitetstap. :)

Lenke til kommentar

Hvorfor er henne knæsj rød/rosa i annsiktet?

Men når man cropper på en allerede croppet jpeg, da blir det vel ytterligere kvalitetstap eller? Ikke det at jeg har tenkt å lage noe plakat ut av dette bildet, men sånn generelt sett så burde man gjøre croppingen på råfilen?

Eksistensiel: Tar det til etteretning, så skal jeg ta et take #3 (eller var det fire). Takk for konstruktiv kritikk! :)

Eg ville ikkje prøvd å gjort meir med det. Det er flatt lys og dårlige farar(raudt fjes f.eks.), og er egentlig ein tapt sak. Det er ikkje alt som kan gjerast i PS(eller andre program), i tilfeller som dette ville eg heller ha prøvd å ta nye bilete og lært av feila du har gjort.

Keep up! :new_woot:

Lenke til kommentar

Dette er nok heller for kald hvitbalanse - litt magenta ansikt og blåaktig snø. Her er det nok kameraets hvitbalansemåler som har vært litt på tur - men det kan til dels rettes opp. Har du skutt i RAW kan det helt og holdent korrigeres uten kvalitetstap. :)

Jeg er ikke særlig dreven på etterbehandling for å si det mildt, men har nok skutt i RAW ja. Endret WB på originalen (i råformat) nå.

Eksistensiel: Jeg har nok gjort en middels jobb på å eksponere, men når det er minus 10 og fingrene er frossen etter en tur opp i fossen, da tenkte jeg ikke helt rett, men man får lære av sine feil.

Ok, nok unnskyldninger fra min side, endret WB og redusert vibrance, siste gang jeg poster samme bildet nå. (jeg lover!) :p

post-51400-1269297626,355_thumb.jpg

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...