Gå til innhold

Akambrukernes bilder - mars 2010

Anbefalte innlegg

Ole.e: Liker portrettene dine, er de tatt med 85/1.8, og har du brukt naturlig lys?

Takker :) 1 og 3 er tatt med 35mm, mens 2 er tatt med 85mm. Alle vidåpen. Naturlig lys, ja ;)

Vurderer å kjøpe Sigma 30 mm f/1.4 for å få noe lyssterkt, da blir det nok flere "skikkelige" portretter fra min side.

Burde jeg forresten ha croppet bilde? Lurer på om det er for mye luft i toppen... (og andre kommentarer er selvsagt velkomne)

Nice :) Gled deg, det er noe helt annet å fotografere med optikk som gir mye separasjon.

Ja, du burde croppet bildet litt. Øynene er ganske midtstilte, så om du hadde fjerna litt i topp, hadde det blitt bedre komposisjonsmessig. I tillegg synes jeg det er litt undereksponert. Flott med blikkontakt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en herlig stemning du skaper på forumet. Det er din jobb å påse at ting er hyggelig og fjerne uønskete kommenarer, så når du får noen små kommentarer om at du har glemt noe, eller rett og slett oversett litt, så er det den tonen tilbake skikkelig drittsekk-aktig. Bare min mening. Det er ikke noen klage over moderering eller noe sånt, så jeg ser ikke at jeg ikke har lov å skrive det i tråden. Dessuten kan du jo bare fjerne kommentaren igjen når det passer deg. Om idioti er en sykdom, så bør du kanskje oppsøke lege.

Irritasjon kan vi alle tillate oss fra tid til annen, men for fremtiden er det faktisk ikke lov å antyde at en annen bruker er en idiot.

:)

Lenke til kommentar

znip

znip

znip

Nice :) Gled deg, det er noe helt annet å fotografere med optikk som gir mye separasjon.

Ja, du burde croppet bildet litt. Øynene er ganske midtstilte, så om du hadde fjerna litt i topp, hadde det blitt bedre komposisjonsmessig. I tillegg synes jeg det er litt undereksponert. Flott med blikkontakt :)

Ja, jeg vet jo at det ikke er så veldig godt teknisk, men jeg fikk god kontakt med "modellen" (en jeg var på isklatring med) og derfor jeg likte det selv så godt. Prøver en crop da, takk for feedback. :)

Lenke til kommentar

Sminket :) Men bildet har vært en tur innom Photoshop, men mest på farge og kontrast.

Så huden er bare sånn naturlig mao?

Jeg spør bare av nysgjerrighet og fordi jeg ikke har erfaring med lyssetting og sånn selv. Synes jo det er mange fine portretter her, men spesielt jentene ser ofte litt vel heldige ut med huden. Mitt spørsmål er altså hvor mye folk her photoshopper ansiktene deres, og hvor mye som er god lyssetting og forberedelse med sminke o.l.

Nå var det mest tilfeldig at jeg valgte akkurat ditt bilde der, det kunne liksågodt vært det i posten ovenfor fra devisor.

Lenke til kommentar

Sminket :) Men bildet har vært en tur innom Photoshop, men mest på farge og kontrast.

Så huden er bare sånn naturlig mao?

Jeg spør bare av nysgjerrighet og fordi jeg ikke har erfaring med lyssetting og sånn selv. Synes jo det er mange fine portretter her, men spesielt jentene ser ofte litt vel heldige ut med huden. Mitt spørsmål er altså hvor mye folk her photoshopper ansiktene deres, og hvor mye som er god lyssetting og forberedelse med sminke o.l.

Nå var det mest tilfeldig at jeg valgte akkurat ditt bilde der, det kunne liksågodt vært det i posten ovenfor fra devisor.

Bildet ovenfor var tatt med blitsen på kamera, så ingen fancy lyssetting akkurat :) Og etter å ha sjekket originalen vil jeg si at den var middels retouchet.

Men bilder som jeg tar i studio med sminkør/stylist krever nesten ingen retouch. Som regel det å ta ned ett par step på negativ Clarity gjør jobben. NB! på at dårlig/billig sminke gir ofte ekstremt dårlig resultat, med fake/"tungt" hud.

PS: Kan godt sende ett par 24mpx rå filer fra studio, bare send PM.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

4442238350_2cc4fa7703.jpg

50mm, on-camera flash

Bare av nysgjerrighet fra en totalt nybegynner, er hun etterbehandlet eller bare sminket?

En modell jeg har tatt bilde av det der :p

Lenke til kommentar

Siden Voigtländer Color-Heliar 75mm f/2.5 kom i går, måtte jeg selvsagt klemme inn en liten fototur med E-P1 mellom arbeidsdagens slutt og kveldsmørket. Brennvidden ble såpass lang at jeg savnet en søker å sette mot hodet for å stabilisere kameraet (la igjen HoodLoupe'n hjemme) - det hadde hjulpet både ved fokusering og mot uskarphet hist og pist. Bildene er tatt med vidåpen blender, og er lett lys-/fargebehandlet og nedskalert i FastStone.

post-73994-1268943401,9908_thumb.jpg

post-73994-1268943415,7186_thumb.jpg

post-73994-1268943469,2008_thumb.jpg

post-73994-1268943663,2593_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Fant noen til.

Fin himmel i Drammen :)

I kveld var det flott kveldshimmel her i Bærum og. For de som måtte være lokalkjente i Bærum, så er det første tatt fra Løkenhavna i retning Skui (vest), det andre i retning Eineåsen (nordvest). Tatt med kun få minutters mellomrom.

post-141583-1268950035,0653_thumb.jpg

post-141583-1268950049,7432_thumb.jpg

Nikon D80, 55-200mm VR

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...