Gå til innhold

Akambrukernes bilder - mars 2010

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Har lest de flere ganger, men mulig jeg som har misforstått følgende:

- Det kan postes bilder fra 1-31. Mars i denne tråden, og tråden vil være sticky i denne perioden.

Ergo tolket jeg det som at bildene måtte være tatt i løpet av denne perioden. :)

edit: Argh. Men likevel klarer jeg å overse denne linjen:

- Det er ingen krav til når bildet er tatt, men det bør være noe du holder på med for tiden.
:blush: Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Har lest de flere ganger, men mulig jeg som har misforstått følgende:

- Det kan postes bilder fra 1-31. Mars i denne tråden, og tråden vil være sticky i denne perioden.

Ergo tolket jeg det som at bildene måtte være tatt i løpet av denne perioden. :)

Det betyr bare at man ikke har lov å poste bilder her 1. april, selv om det er mange som ikke bryr seg om de reglene.

Lenke til kommentar

Mitt første bilde tatt med dagens ankomne Voigtländer Color-Heliar 75 mm f/2.5 new_woot.gif er ikke spesielt spennende, dog en smule relevant whistle.gif :

post-73994-1268845322,4985_thumb.jpg

Tatt med vidåpen blender, ubehandlet utover nedskalering til 25% og lagret med lav jpg-kvalitet. Synes det ser bra ut ift at skarpheten holder seg godt ut mot kantene - men det har en smule CA ("blå kanting") som forvinner relativt fort nå jeg blender ned.

Lenke til kommentar

Høhø, skal vi ta TS ordrett så skal vi poste bilder fra 1-28 feb. Simon Aldra? *mase på* :p

Edit: Leif

Jeg bryr meg faenmeg ikke.

Helt seriøst, vi har større ting å bruke tid på enn om folk glemmer seg et par dager i en ny måned, tråden forsvinner jo etter hvert uansett.

Flisespikkeri er ikke så viktig..

Lenke til kommentar

Fkm: Fine bilder, både under og over vann, men personlig likte jeg det siste best. :)

Ole.e: Liker portrettene dine, er de tatt med 85/1.8, og har du brukt naturlig lys?

Et forsøk på portrett med kit-objektivet:

4441048447_25db51f176_b.jpg

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Fkm: Fine bilder, både under og over vann, men personlig likte jeg det siste best. :)

Takk :) Det var det eneste av bildene som ikke bare var point-and-shoot, så det skulle vel egentlig bare mangle at det ble finest!

Lenke til kommentar

Ole.e: Liker portrettene dine, er de tatt med 85/1.8, og har du brukt naturlig lys?

Takker :) 1 og 3 er tatt med 35mm, mens 2 er tatt med 85mm. Alle vidåpen. Naturlig lys, ja ;)

Vurderer å kjøpe Sigma 30 mm f/1.4 for å få noe lyssterkt, da blir det nok flere "skikkelige" portretter fra min side.

Burde jeg forresten ha croppet bilde? Lurer på om det er for mye luft i toppen... (og andre kommentarer er selvsagt velkomne)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Høhø, skal vi ta TS ordrett så skal vi poste bilder fra 1-28 feb. Simon Aldra? *mase på* :p

Helt seriøst, vi har større ting å bruke tid på enn om folk glemmer seg et par dager i en ny måned, tråden forsvinner jo etter hvert uansett.

For en herlig stemning du skaper på forumet. Det er din jobb å påse at ting er hyggelig og fjerne uønskete kommenarer, så når du får noen små kommentarer om at du har glemt noe, eller rett og slett oversett litt, så er det den tonen tilbake skikkelig drittsekk-aktig. Bare min mening. Det er ikke noen klage over moderering eller noe sånt, så jeg ser ikke at jeg ikke har lov å skrive det i tråden. Dessuten kan du jo bare fjerne kommentaren igjen når det passer deg. Om idioti er en sykdom, så bør du kanskje oppsøke lege.

Lenke til kommentar

For en herlig stemning du skaper på forumet. Det er din jobb å påse at ting er hyggelig og fjerne uønskete kommenarer, så når du får noen små kommentarer om at du har glemt noe, eller rett og slett oversett litt, så er det den tonen tilbake skikkelig drittsekk-aktig. Bare min mening. Det er ikke noen klage over moderering eller noe sånt, så jeg ser ikke at jeg ikke har lov å skrive det i tråden. Dessuten kan du jo bare fjerne kommentaren igjen når det passer deg. Om idioti er en sykdom, så bør du kanskje oppsøke lege.

støttes

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet er Simon forumdeltaker med moderatorstatus. Han jobber ikke her. I det store og hele så bidrar han kjempepositivt. Så derfor skulle han aldri kunne sleive litt? Hvis du hadde nøyd deg med å nevne at datoene i førsteposten er feil, så hadde det vært helt ok. Når du avslutter som her så synes jeg du kan ta en bolle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...