m1ck Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Okei, har nå prøvd alt jeg kan tenke meg til. Det startet med at jeg skulle formatere pcen min som da hadde win7 installert. Sleit litt med formatering og at win7 stoppet på 36% hver gang med "an error has occured". Prøvde dette flere ganger før jeg formaterte harddisken via min stasjonære pc. Selv etter dette ville ikke win7 fungere, og da gikk jeg over til XP. Har prøvd flere forskjellige cder, + booting fra minnepenn. Rett etter booting til XP får jeg bluescreen og beskjeden "Process1_initialiation_failed". Har wipet harddisken og kjørt flere tester, og det endte med at jeg midlertidig bruker ubuntu live for å kunne bruke pcen. Har rett og slett ikke flere ideer til hvordan jeg skal ordne problemet. Hjelp tas med stor takk! Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Tipper du har minne eller diskfeil. Kjør noen tester på det, og se om du finner problemet der. Lenke til kommentar
m1ck Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Får jeg kjørt disse testene med en boot disk? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Får jeg kjørt disse testene med en boot disk? memcheck ligger ihvertfall som standard på de fleste GNU/Linux-livebilder. Regner med at du kan få kjørt en harddisksjekk også, men er mer usikker på hvordan. fsck? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Last ned ultimate boot cd (finner den på google). Den inneholder mye tester Deriblant flere harddisk og minne tester Lenke til kommentar
m1ck Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Kjørte en del tester osv via recovery disk, og nå kommer det NTLDR is missing. Tror harddisken er på vei i søpla. Lenke til kommentar
johome Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 "NTLDR is missing" kan vel tyde på at den ikke finner noe slags OS å boote fra. Hva slags modus står BIOS i ? Hvor mange disker har du tilkoblet ? Lenke til kommentar
m1ck Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 Er en laptop, så er bare den ee disken som er koblet i. BIOS står som default med AHCI. Lenke til kommentar
johome Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Jeg skjønner godt at du får bluescreen, når du prøver å installere XP. XP trenger drivere for å virke i AHCI modus. Du kan bruke nlite til det. ___ Prøv å sette BIOS til IDE, da skal det være mulig å installere XP. Endret 3. mars 2010 av johome Lenke til kommentar
m1ck Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 Prøvde igjen med IDE, og får samme beskjed "Process1_initialiation_failed". Lenke til kommentar
m1ck Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 både memtest og seatools (seagate-harddisk) gir meg alle passed og 0 errors.. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Har du forsøkt å resette bios? Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Prøv å ta ut en og en RAM-brikke av gangen. Kjør forøvrig chkdsk på disken din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå