Langfeldt Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Det er oppdaget et problem, og windows avsluttet for å hindre skade på datamaskinen. Hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen starter du datamaskinen på nytt. osvosv.... Teknisk info: STOP: 0x0000007B(0xF78D2524,0XC0000034,0x00000 000,0x00000000) ---------------- Dette skjer når jeg har satt in windows xp cd`en og boota den. Jeg har windows 7 nå men vil da installere xp.. Noen som vet hva jeg kan gjøre?? ---------------------------------------------------------------------- Jeg har funnet ut at jeg skal gjøre følgende: 1. On start up (Dell logo), press F2 to enter BIOS 2. Expand the "Drives" section 3. Go to "SATA Operation" 4. Change this from "RAID Auto/AHCI" to "RAID Auto/ATA" - Men jeg finner ikke punkt nr 2 i min bios. Noen som vet hva jeg kan gjøre der?? Jeg har en compaq pc hvis det hjelper. Lenke til kommentar
asad Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Du må bare se deg rundt om i biosen. Denne funksjonen er der, kan bare være litt skjult:) edit: Drives menyen burde være nokså godt synlig når jeg tenker meg om. Endret 1. mars 2010 av asad Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Den skal være her, men hvis du sier mer spesifikk hvilken laptop du har er det mulig å hjelpe deg litt mer Lenke til kommentar
Langfeldt Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 jeg fant den på min acer.. finner den ikke her på min compaq hvor jeg trenger og finne den. Cq61-205SO er modellen.. håper virkelig dere kan hjelpe. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) let etter noe som ser slik ut, øverst er det du skal endre: eller slik: du må nesten bare lete litt etter det bildet, men håper det hjelper deg litt ihvertfall Endret 1. mars 2010 av aklla Lenke til kommentar
Langfeldt Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 har alle pcer det?? jeg er nesten sikker på at jeg ikke har det.. har vært inne på alt i hele biosen Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 pc`r har forskjellige bioser, men jeg er ganske sikker på at alle mer SATA disker har denne muligheten... Lenke til kommentar
Langfeldt Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 hehe, da er jo spørsmålet.. har jeg sata disk?? hvordan finner jeg ut av det? takk for svar:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå