Gå til innhold

Du møter en mann som truer deg med kniv

Du møter en mann som truer deg med kniv!  

156 stemmer

1. 1. Hva gjør du?

• Tar springfart og slenger han i bakken.
      14
    • Løper som faen bort defra
      88
    • Kaster avføring på han
      13
    • Meh, har sett det på film og han på film tar det helt chill, det samme gjør jeg
      17
    • Har gått på TKD i 2 måneder og tar han lett
      1
    • Er faktisk en erfaren MMA champion så han kan dra til helvete
      10
    • Blir stiv av redsel og gjemmer meg
      3
    • Surrer jakka rundt arma mi og bruker den som skjold
      10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så McGyver med en revolver i hånda, trudde hele serien hadde forfallt, men det viste seg at han skulle ta ut tønnen og bruke rammen som en skiftenøkkel for å skru opp en stridsvogn-luke ><

Husk at "stiv av skrekk" heter det av en grunn.

Er man ikke mentalt forbredt på det som kan skje så kan det hende at man bare stivner helt og eterpå tenker at du skulle ha gjort ditt og datt.

Jeg klarte meg fint i Frankrike pga vi gikk i et strøk med mange arabere og min underbevisste fordom uten å være rasistisk hadde forutsett dette/tenkt over.

Dr Phil sa at de fleste ran skjer på impuls, og raneren har et fokus på akkuratt det i det han går mot byttet, blir han avbrutt/konfrontert er det stor sjanse for at han blir forvirret/ute av fokuset sitt og avbryter.

Han fikk testet dette selv da han så en fyr som var på veg mot seg selv og kona med "fokusert-rans-blikk" Så ropte Dr Phil STOPP og raneren ble så forbauset/ufokusert på handlingen at han snudde.

Lenke til kommentar

Jeg hadde sagt at faren min var Jack Bauer, da hadde raneren mest sannsynlig gitt meg kniven og alle de verdifulle eiendelene han hadde på seg der og da, og så hadde han dødd av hjertestopp :cool:

But on a serious note, hvis jeg ikke hadde blitt stiv av skrekk, hadde jeg mest sannsynlig løpt som bare f, vet ikke om jeg hadde greid å springe i fra noen men... Er ganske treig. Eventuelt vurdert situasjonen, hvis jeg hadde vært i stand til det, og brukt det jeg har lært på karate...

Endret av andi_c
Lenke til kommentar

Jeg så McGyver med en revolver i hånda, trudde hele serien hadde forfallt, men det viste seg at han skulle ta ut tønnen og bruke rammen som en skiftenøkkel for å skru opp en stridsvogn-luke ><

For the record: Det var ein ventil på eit atomkraftverk, ikkje ei stridsvognluke ;).

Lenke til kommentar

Antagelig hadde jeg forsøkt å avverge situasjonen ved å ta beina fatt og skrike etter hjelp. Rett og slett bare løpe som faen og håpe at han ikke forsøker å hive kniven etter meg.

Ellers så har jeg hørt at man skal bruke beina for å holde fyren med kniv unna, siden beina er lenger enn armene så kan det holde fyren vekk fra å stikke deg i vitale deler av kroppen. Med unntak om det er en lang type med lange armer, da er det best å løpe så sant man kan.

Lenke til kommentar

Antagelig hadde jeg forsøkt å avverge situasjonen ved å ta beina fatt og skrike etter hjelp. Rett og slett bare løpe som faen og håpe at han ikke forsøker å hive kniven etter meg.

Ellers så har jeg hørt at man skal bruke beina for å holde fyren med kniv unna, siden beina er lenger enn armene så kan det holde fyren vekk fra å stikke deg i vitale deler av kroppen. Med unntak om det er en lang type med lange armer, da er det best å løpe så sant man kan.

Dårleg plan å bruke beina, får angriparen tak i foten din har du tapt. Beste forsvar mot kniv er noko som forlenger, f.eks. eit rør, ein stol, eit balltre osv.

Du skal ikkje bekymre deg for folk som kastar kniver, for det første må angriparen vere villig til å gi slipp på kniven, lite sannsynleg. H*n må treffe, igjen lite sannsynleg. H*n må treffe med eggen, treffe eit punkt der kniven faktisk gjer skade og kaste hardt nok.

Lenke til kommentar

Dersom du ikke har tilgang på slagvåpen som du beskriver, så er beina best å bruke dersom du må slåss. Det er vanskelig å få grep på en sparkende fot med en arm. Beina er veldig sterke, mye sterkere enn armene.

Jeg ville ikke brukt armene. Kan jeg ta på han, så kan han stikke meg. Du sal være veldig dyktig/heldig for å overmanne en med kniv, kun med hjelp av dine bare hender uten hjelpemidler.

Sparker jeg med strak fot kan han ikke treffe meg i overkropp eller hode. Han kan treffe beinet, men det er da bedre enn et stikk mot brystet eller halsen.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Hvis angriparen får inn ein treff har det ikkje noko å sei kvar han treffer, hvis h*n veit kva h*n gjer er det nok av blodårer og sener i foten som kan kuttast. Du har ikkje mange minutta å leve dersom hovudpulsåra i foten ryker, dersom h*n kuttar akilles-sena vil du vere for opptatt med å skrike i smerte til å kunne gjere noko anna.

Med minimal trening kan du lære deg å bruke ei jakke som eit våpen, utan trening kan du framleis kaste den i ansiktet på angriparen og sparke h*n i skrittet før du brukar beina til eit anna formål, springe som faen.

Dersom du er sterk i beina er det eit genialt våpen, sikt lavt, mot kneskåla eller ankelen, spesielt dersom du kjem frå sida kan du gjere betydeleg skade, kanskje brekke bein. Dersom du ikkje er sterk må du treffe akkurat rett og/eller satse på at angrepet avskrekkar angriparen.

Ikkje spark høgare enn kneskåla, over kneskåla er det for lett for angriparen å få tak i foten din.

Endret av HValder
Lenke til kommentar
For the record: Det var ein ventil på eit atomkraftverk, ikkje ei stridsvognluke

My bad, var vel i 1985 de begynnte sendingene.

Han skyter folk med ak47 også, før de skriver om rollen som antigun.

Endret av War
Lenke til kommentar

hvis h*n veit kva h*n gjer er det nok av blodårer og sener i foten som kan kuttast. Du har ikkje mange minutta å leve dersom hovudpulsåra i foten ryker

Et godt poeng som jeg overså. Får håpe angriper ikke har peiling på den slags, at han/hun bare fekter vilt.

Lenke til kommentar
For the record: Det var ein ventil på eit atomkraftverk, ikkje ei stridsvognluke

My bad, var vel i 1985 de begynnte sendingene.

Han skyter folk med ak47 også, før de skriver om rollen som antigun.

Stemmer det, i piloten om ikkje eg hugsar feil.

SLIguy: Som sagt, det største problemet med å bli angrepet av nokon med kniv er at det ikkje har noko å sei om h*n "fektar vilt", ein kniv har stort skadepotensial uansett.

Endret av HValder
Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å si at jeg ville lagt vedkommende i bakken uten å nøle, men det er nok mer sannsynlig at jeg ville tatt beina fatt. Han måtte vært i temmelig god form for å ta meg igjen, og å løpe etter noen med kviv er nok ikke det smarteste man kan gjøre om det er i et noenlunde befolket område.

Lenke til kommentar

Hadde varta opp med ein roundhouse kick i beste Chuck Norris stil ;)

Frå spøk til revolver eventuelt kniv.

Så trur eg nok eg hadde snudd på ein femøre og lagt inn eit hittil ukjent gir og lagt ein ganske respektabel avstand mellom oss.

Edit skriveleif

Endret av K-van
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...