Gå til innhold

Du møter en mann som truer deg med kniv

Du møter en mann som truer deg med kniv!  

156 stemmer

1. 1. Hva gjør du?

• Tar springfart og slenger han i bakken.
      14
    • Løper som faen bort defra
      88
    • Kaster avføring på han
      13
    • Meh, har sett det på film og han på film tar det helt chill, det samme gjør jeg
      17
    • Har gått på TKD i 2 måneder og tar han lett
      1
    • Er faktisk en erfaren MMA champion så han kan dra til helvete
      10
    • Blir stiv av redsel og gjemmer meg
      3
    • Surrer jakka rundt arma mi og bruker den som skjold
      10

Anbefalte innlegg

Ja, dette er tråden for alle som leker tøffe og tror de kan lett forsvare seg mot en person med kniv.

Hva hadde du gjort om det stod en mann foran deg og trua deg med en kniv, la oss si 2-3 meter foran deg? Vedkommede snakker truende til deg, med en synlig kniv i handa.

Hva ville du gjort?

Hvis jeg var berusa og høy på livet ville jeg mest sannsynlig ha tatt flygespark med begge beina. :w00t:

I en vanlig situasjon ville jeg sikkert være dødsredd og stått som en pinne. Men likevel, jeg ville kanskje gjort en heltedåd av ren impuls, hvis jeg måtte forsvare andre hvertfall. :cool:

Men hvis jeg klarte å tenke litt klart, og jeg var alene, ville jeg bare løpt som en hest med skjegg.

Endret av bollerbrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok noe annet når man befinner seg i den situasjonen VS når man stemmer fra rommet sitt innen for husets 4 vegger med hu mor og han far i stua.

Jeg har blitt ranet med kniv en gang og hva jeg gjorde da stemmer godt med det jeg hadde forestilt meg.

Lenke til kommentar

Jeg har blitt ranet med kniv en gang og hva jeg gjorde da stemmer godt med det jeg hadde forestilt meg.

Hva gjorde du?

Jeg hadde snudd og løpt vekk. Hadde jeg hatt noe i hendene håper jeg jeg hadde turt å kaste det på han.

Lenke til kommentar
Hva gjorde du?

Det var i Frankrike i Montpellier, jeg knakk nesa hans og tok fra han kniven og tok den med hjem.

Først sjekker man ut situasjonen , løpe eller sloss? Motstanders vekt, beruset osv.

Jeg vurderte meg selv sterkere en han pluss at jeg kunne overaske han ved å late som jeg hentet lommeboka så jeg fikk trukket arm og hofte bakover uten å skape misstanke.

Jeg anbefaler ikke andre å utsette seg for unødvendig fare på den måten om man kan løpe.

Kniven ligger i en annen tråd et sted, se om jeg finner bildet.

Den var fin.

Fant,

post-64596-1267478198,6373_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

mtp at jeg har trent utallige timer på slike situasjoner så ville jeg nok sparket/slått kniven ut av hånda, evt lagt han i bakken.

hadde vel lagt han i bakken uansett

det finnes veldig mange måter å uskadeliggjøre noen på :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Har blitt "ranet" av personer med kniv.

Personen hadde kniven i lomma og ikke rettet mot meg, så det var jo flaks, men om ting hadde eskalert hadde nok den kniven vært ute av lomma på brøkdelen av et sekund.

Pratet meg ut av situasjonen. Ikke sånn "The Negotiator"-style, men en venn av meg hadde vist gått i klasse med en i den gjengen og vi greide å overtale dem om at vi ikke var verdt å rane..

Dette var noen år siden, men tror ikke jeg hadde gjort noe annet enn å prøve å roe ned situasjonen i dag heller. Hvis en person har en kniv og er klar til å stikke deg bør du absolutt ikke gå til angrep med mindre du har full kontroll over utfallet (i.e om du har en murstein du vet du rekker å smekke over skallen hans før han rekker å reagere, eller er meget erfaren med kampsport og selvforsvar). Film =! virkeligheten, og 5-6 stikk med en kniv er over på under to sekunder.

En bekjent av en venn ble stukket 4-5 ganger i ryggen og et par ganger i magen på grunn av en misforståelse som omhandlet en jente på et utested, så ja, kniver er skumle saker. Fra det jeg har hørt om saken, så løp vist angrepsmannen etter ham for å stikke mer, så det hjelper ikke alltid å løpe heller.

Ting skjer raskt, og mye må vurderes i løpet av kort tid. Det beste er selvsagt å holde seg unna trøbbel i utgangspunktet, men noen ganger er man på feil sted til feil tid.

Lenke til kommentar

Er han / hun dritings og truer vennen min, handler jeg hvis jeg ikke har noen annen løsning. Men ellers løper jeg / snakker meg bort. På grunnkurs prøvde en å stikke meg med kniv. Gikk på kokk, hadde grovkjøkken.

Vi hadde Chainmail / slags uhm, mailarmor forkle på oss. Var jo liten vits å prøve å stikke meg da. Fyren var jo ikke klassen smarteste heller da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...