Gå til innhold

BK: Payback is a Bitch


Anbefalte innlegg

Lady gir klar beskjed til Theo om hva hun mener etter overtrampet mot Serenity ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1208103 ).

 

Litt om bildet:

Prøvde meg på å komme nærmere motivene, samtidig som jeg ønsket å få visse deler av hundene i the rule of thirds for å øke blikkfanget, håper dette fungerte :)

 

EXIF:

1/1000sec

ISO-200

F/5.6

60mm

post-17057-1267473869,1873_thumb.jpg

Endret av Kennel Orthrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! :)

 

ser at du har postet disse bildene av hundene dine i det siste. Som kritikk, vil jeg bekrefte at du har fått fanget noen spesielle uttrykk på hundene, men vil likevel påpeke at det er ikke noe mer enn det. Derfor vil jeg råde deg å prøve også deg på andre sjangere, og er da spent på hva du kommer med neste. ;)

Lenke til kommentar

Bildene jeg tar er ingen tilfeldig sammling av snapshots, dette er en bevisst bildeserie som handler om hunders klare uttrykk og kropsspråk, væremåte. Intensjonen har vært å kapre hunder i sitt naturlige "jeg" på best mulig måte.

 

Ved første øyekast kan det nok virke som noen tilfeldig bilder "man har vært heldige med" på tur, men det går litt dypere enn dette :)

 

"Oppstillingsbilder" viser en kunstig hund i en kunstig setting, og viser skjeldent hundens "sanne" jeg.

 

:)

 

- - - - -

 

Det kommer litt mer variert etterhvert så snart serien er avsluttet, et bilde gjenstår. :)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke poste hele serien når du er ferdig med den? I motsetning til å få samme kritikk eller tilbakemeldinger, rett og slett fordi det ser ut som snapshots...

Bildene er greie til snapshots å være, men for å vise fram noe, eller rettere sagt få fram noe, så ville jeg ha valgt en mye mindre rotete bakgrunn f.eks.

Lenke til kommentar
Lady gir klar beskjed til Theo om hva hun mener etter overtrampet mot Serenity

På meg ser det mer ut som du legger føringer om følelser/handlinger inn i bildene dine etter hva du syns de viser. Dette er mer sannsynlig to hunder i lek fotografert i et heldig øyeblikk fremfor det at den ene hunden "hevner" et overtramp mot kompisen sin.

Lenke til kommentar

B@L2: Dette er spøkfult ment, det sier seg selv at en hund ikke hevner en annen hunds lek en tidligere dag :)

 

- - -

 

Thomasehlol:

Enkelt og greit fordi man ikke får nok bilder til å lage en serie av ved å bare ta seg turen ut og "knipse" litt tilfeldig bilder, det er også brukt forskjellig teknikk på bildene i serien - og jeg har ønsket individuell kritikk på de hvert enkelt. For de som husker det første bildet som ble postet her , så var vel ikke det noe særlig å skryte av, men takket være mye gode tilbakemeldinger - har det bedret seg endel, tror jeg. :) Når det kommer til bakgrunnen her , er jeg helt enig. Dette var i utgangspunktet et bilde jeg ikke ønsket å ha med, men som viser et så klart og tydlig kropspråk at jeg alikevel mener det var verdig å være med. Sammlet og generell kritikk er verdiløs.

 

- - -

 

Ipostino:

Hunder snakker med hele kroppen, ansiktet er kun en brøkdel av språket deres- og jeg ønsker å få med hele kroppen av den grunn :)

Endret av Kennel Orthrus
Lenke til kommentar

Bildene jeg tar er ingen tilfeldig sammling av snapshots, dette er en bevisst bildeserie som handler om hunders klare uttrykk og kropsspråk, væremåte. Intensjonen har vært å kapre hunder i sitt naturlige "jeg" på best mulig måte.

 

Ved første øyekast kan det nok virke som noen tilfeldig bilder "man har vært heldige med" på tur, men det går litt dypere enn dette :)

 

"Oppstillingsbilder" viser en kunstig hund i en kunstig setting, og viser skjeldent hundens "sanne" jeg.

 

:)

 

- - - - -

 

Det kommer litt mer variert etterhvert så snart serien er avsluttet, et bilde gjenstår. :)

 

ikke missforstå og tro at jeg synes bildene dine er noen snapshot. Men som du selv påpeker i siste linje, så hadde jeg håpet på litt mer varierte bilder, da jeg ikke synes for eksempel at dette bildet ikke skiller seg fra de andre du har lagt ut den siste tiden. :)

Lenke til kommentar

Bildene jeg tar er ingen tilfeldig sammling av snapshots, dette er en bevisst bildeserie som handler om hunders klare uttrykk og kropsspråk, væremåte. Intensjonen har vært å kapre hunder i sitt naturlige "jeg" på best mulig måte.

 

Ved første øyekast kan det nok virke som noen tilfeldig bilder "man har vært heldige med" på tur, men det går litt dypere enn dette :)

 

"Oppstillingsbilder" viser en kunstig hund i en kunstig setting, og viser skjeldent hundens "sanne" jeg.

 

:)

 

- - - - -

 

Det kommer litt mer variert etterhvert så snart serien er avsluttet, et bilde gjenstår. :)

 

ikke missforstå og tro at jeg synes bildene dine er noen snapshot. Men som du selv påpeker i siste linje, så hadde jeg håpet på litt mer varierte bilder, da jeg ikke synes for eksempel at dette bildet ikke skiller seg fra de andre du har lagt ut den siste tiden. :)

 

Skjønte den :)

Men jeg har kanskje ikke vært så særlig flink til å påpeke at dette er en serie, så det kan lett forvirre litt tror jeg :)

 

Kommer til å starte en serie med hundeportett i friluft snart.. et prosjekt jeg gruer meg litt til, de djevelske dyrene er ikke lett å få til å stå slik man vil ha dem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...