Gå til innhold

Reise innom flere land i sør-asia

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å reise innom flere land, men vet ikke hvordan man skal bestille slik tur.

Avreise vil bli fra Norge, så tenkte vi første stopp blir i Kina, der har vi tenkt å bli et par dager, så går turen videre til Thailand. Vi blir max en uke her, før vi forsetter reisen til Vietnam og blir der i tre uker, fra Vietnam går reisen tilbake til Norge.

Spørsmålet er hvordan skal få bestilt slik tur? Finns det noe pakker eller skreddesydde reiser? (evt link?). Eller er det bare å få inn på Finn.no (fx) og søke flybilletter for Norge-Kina, Kina- Thailand, Thailand-Vietnam, Vietnam-Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg vil anbefale deg er å bestille flybilletter fra Oslo til Singapore eller Bangkok, deretter bestille separate billetter derfra til VN eller hvor enn du har tenkt deg. Begge byer har lavprisselskaper som får deg fra A til B for en billig penge.

I mai 2009 hadde LH kampanje på flybilletter til Singapore, jeg bestilte billetter ned dit for en hel mnd. Selv om jeg ikke trengte å være der nede så lenge, bestilte jeg billetter til VN, Hong Kong og Phuket separat og sparte en hel masse på det. Sørøst-Asia har drøssvis av flyselskaper som selger billige flybilletter. Noen selskaper som f. eks Tiger Airways, AirAsia, SilkAir, mm. Dessuten har du nettverksselskapene som Singapore Airlines, Thai Airways eller Malaysian Airlines.

Lenke til kommentar

Takk for svar...

Nå har vi funnet ut at vi skal innom Kina først, så til Thailand og deretter Vietnam.

Blir kanskje ikke like billig som du beskrev tidligere. Det får gå, ellers takk for innspill.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I Kina skal vi bare se og gå på Den Kinesiske Muren, blir bare par dager der. Thailand er nytt for oss, så der kommer vi til å tilbringe kanskje 1 uke. I Vietnam har vi flere bekjent som også skal dit, så vi slår til 3 uker der nede.

tenkte å reise til det landet vi vet kommer til å bruke minst penger først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...