Postkassestativ Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Målte ladingen på bilen en dag, å den lader 18-22 volt Hva er det som kan være galt. Det er ingen problemer med bilen ellers, måler 12 volt på alt annet. Det er ny reim på dynamoen btw. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Målte ladingen på bilen en dag, å den lader 18-22 volt Hva er det som kan være galt. Det er ingen problemer med bilen ellers, måler 12 volt på alt annet. Det er ny reim på dynamoen btw. Regulatoren er gåen. Sitter trolig på selve dynamoen. Du trenger IKKE å kjøpe ny dynamo, kun regulatoren. Bor du i nærheten av Bergen er det her 2 stk dynamoverksteder, og ellers kan f.eks Bosch diesel-elektriske verksted trolig ha den delen du trenger. Anbefaler deg ikke å bruke bilen før dette er ordnet, dyre ting kan ryke. Evt kan du koble fra dynamoen om du MÅ kjøre. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Det er sikkert en billig sak...... Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Det er sikkert en billig sak...... 5-6 år siden sist jeg handlet slikt, men da lå det vel på 5-600,- Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 fant en til 45£ på eBay. Tror den er litt dyrere i Norge, kanskje det dobbelte Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 10 volt spenningsfall fra dynamo til batteri??? Prøv med et annet multimeter før du begynner å rote med dynamoen. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 10 volt spenningsfall fra dynamo til batteri??? Prøv med et annet multimeter før du begynner å rote med dynamoen. Det er på batteriet det er 18-22 volt når bilen er i gang, på lysene og cd-spilleren er det helt normalt. Lenke til kommentar
nree Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Hørtes merkelig ut at det er 18-22v på batteriet, men ikke på komponentene. Kanskje flere regulatorer, en mellom batteriet og dynamoen, og en mellom batteriet og hovedfordeling? Lenke til kommentar
formann Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Har du testet nye batterier i multimeteret ditt? Unormalt høye verdier er ikke uvanlig når batteriene begynner å bli dårlige. 22v høres veldig mye ut, og spesielt med tanke på at alt fortsatt fungerer. Lenke til kommentar
sn9ken Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 hmm.. aldri testet før men, ville man målt da 18-22 v over bilens komponenter selv om dynamoen lader for mye? og ja har driti meg loddrett ut ved å ha et voltmeter med dårlig batteri så pass på at utstyret du sjekker med er i orden først:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå