Mariofrans Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Hei Har startet å se på south park i det siste, og synes det er gøy, men lærer man egentlig noe engelsk av det? Såklart ikke tekstet, bare snakking Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Hei Har startet å se på south park i det siste, og synes det er gøy, men lærer man egentlig noe engelsk av det? Såklart ikke tekstet, bare snakking jeg vil si ja du kan få en større forståelse for muntlig amerikansk. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Ja, spill, filmer og slikt har defintivt gitt meg god Engelsk. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Av egen erfaring, så vil jeg si definitivt ja. Men alt er dog relativt. Er man 19-20 år, vil man ikke få særlig utbytte av slik. Derimot om man er i ung alder, da menes at man fremdeles går på barneskolen kan man faktisk lære noe. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Beklager så mye, det ble vist en ufrivillig dobbelpost. Kan moderator e.l. fjerne den ene posten? Endret 1. mars 2010 av Svenni212000 Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Lærer man noe gramatikk også kanskje? Man får vel kanskje et bedre språkøre? Endret 1. mars 2010 av Mariofrans Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Grammatikk lærer man vel ikke så mye av bare av å se på amerikanske og engelske TV-serier. Gjennom hele barndommen og tenårene så jeg mye TV og fikk flytende engelsk i en veldig tidlig alder av dette. Grammatikken lærte jeg meg av et storforbruk av internettet. Jeg er den vandrende ordboken blant venner, visstnok. Jeg vet ikke hvor mye nytte man har av å se TV-serier for å lære seg språk når man nærmer seg slutten på tenårene da. Det er nok langt ifra like nyttig som for barn. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Du lærer mer om det muntlige amerikanske språket, men til skolen er det ikke korrekt muntlig engelsk du lærer av South Park, Family Guy osv. Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Nå skal jeg se på south park! btw, er 15 så har litt tenår igjen Endret 1. mars 2010 av Mariofrans Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Jeg lærte masse engelsk av å se James Bond filmer i oppveksten, så ja, man kan lære av TV. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 The Simspons lærte meg masse engelsk. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Absolutt! Jo mer enn leser/hører engelsk, jo mer engelsk lærer man. Spesielt i en ung alder. Det er da en skaper grunnlaget, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg vil tipse om et par ting: - Se serier og filmer tekstet på engelsk. Da får du inn både staving og uttale - Bli aktiv på et engelskspråklig forum, evt. blogg på engelsk, så får du skrivetrening - Les bøker og blader på engelsk - Hvis mulig, allier deg med en kompis og ha kvelder hvor dere bare prater engelsk. Med dette så får du på enkel og morsom måte øvd både skriving, lesing, staving og uttale. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Det å sjå og høyre programer og filmer på engelsk vil være til hjelp for å lære engelsk. Men, South Park og Family Guy er ikkje dei beste seriane å bruke til å lære engelsk. Mange av karakterane der har talefeil og feil bruk av gramatikk som karaktertrekk og du kan derfor ikkje anta at alt som blir sagt i desse tegnefilmane er god engelsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå