Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Bli god i engelsk ved hjelp av south park, family guy osv..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grammatikk lærer man vel ikke så mye av bare av å se på amerikanske og engelske TV-serier. Gjennom hele barndommen og tenårene så jeg mye TV og fikk flytende engelsk i en veldig tidlig alder av dette. Grammatikken lærte jeg meg av et storforbruk av internettet. Jeg er den vandrende ordboken blant venner, visstnok.

Jeg vet ikke hvor mye nytte man har av å se TV-serier for å lære seg språk når man nærmer seg slutten på tenårene da. Det er nok langt ifra like nyttig som for barn.

Lenke til kommentar

Jeg vil tipse om et par ting:

- Se serier og filmer tekstet på engelsk. Da får du inn både staving og uttale

- Bli aktiv på et engelskspråklig forum, evt. blogg på engelsk, så får du skrivetrening

- Les bøker og blader på engelsk

- Hvis mulig, allier deg med en kompis og ha kvelder hvor dere bare prater engelsk.

Med dette så får du på enkel og morsom måte øvd både skriving, lesing, staving og uttale. :)

Lenke til kommentar

Det å sjå og høyre programer og filmer på engelsk vil være til hjelp for å lære engelsk.

Men, South Park og Family Guy er ikkje dei beste seriane å bruke til å lære engelsk. Mange av karakterane der har talefeil og feil bruk av gramatikk som karaktertrekk og du kan derfor ikkje anta at alt som blir sagt i desse tegnefilmane er god engelsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...